شناسهٔ خبر: 19041036 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اختصاص 500 میلیارد ریال برای ساخت راه‌آهن کرمان - بم - جیرفت

رئیس‌سازمان برنامه و بودجه کرمان گفت: مبلغ 500 میلیارد ریال در بودجه سال 96 به احداث راه آهن کرمان - بم - جیرفت اختصاص داده شده است.

صاحب‌خبر -


سید جعفر رودری با اشاره به اجرای طرح اتصال جنوب استان کرمان به شبکه راه‌آهن گفت: با تامین این بودجه از طرف دولت شرایط بسیار خوبی برای توسعه زیرساخت‌های ریلی در جنوب استان ایجاد شده است. وی بیان کرد: مطالعات این طرح انجام شده اما مشاور طرح به دلیل کوهستانی بودن و اعتبارات بالا طرح را تایید نکرده بود.
رئیس‌سازمان برنامه و بودجه استان کرمان گفت: همچنین با پیگیری‌های مسئولان استان برای استان کرمان و با محوریت جنوب برای تامین زیرساخت‌ها، ردیف بودجه مستقلی دیده شده است.
وی با بیان اینکه جنوب کرمان یکی از مناطق بسیار مستعد در زمینه تولید محصولات کشاورزی است تصریح کرد: بر اساس آمارها، استان کرمان و جنوب استان در زمینه کشت گلخانه‌ای و آبیاری نوین بالاترین رقم جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی را داشته است.
وی بیان کرد: همه این موارد نشان می‌دهد بزرگترین مشکل در بخش کشاورزی جنوب کرمان، اتصال مراکز تولید به بازارهای مصرف و توزیع محصول در داخل و خارج بوده است.
وی با اشاره به دوبانده شدن جاده کرمان - بم - جیرفت افزود: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ 75 میلیارد تومان در بودجه سال جاری برای این طرح دیده شده است و امیدواریم با تکمیل این محور بخشی از بار ترافیکی را کاهش دهد.

نظر شما