شناسهٔ خبر: 19040686 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بزرگراه‌ها و راه‌ شریانی که دولت یازدهم در استان تهران ساخت

اقتصاد > صنعت - ایرنا نوشت:مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، از اجرای پروژه‌های بزرگراهی و توسعه زیرساخت‌های راه‌های این استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدنادر محمدزاده» در معرفی پروژه‌های اجرا شده در دولت تدبیر و امید، به هدفگذاری برای احداث 100 کیلومتر بزرگراه و ارتقای راه‌های اصلی و روستایی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه‌هایی برای بالابردن کیفیت ساخت راه ها و کاهش هزینه‌های اجرایی عملیات راهسازی در دستور کار داریم که شامل احداث و ارتقای بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی، احداث راه‌های روستایی، رفع نقاط حادثه‌خیز و بهسازی محورهای شریانی و راه‌های روستایی است.

ارتقای راه های اصلی تهران در دولت تدبیر و امید

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، به اقدام های انجام شده در بخش ارتقای راه های اصلی استان تهران در دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا می‌توان به اجرای پروژه‌های احداث راه اصلی فیروزکوه - سیمین‌دشت - گرمسار، بهسازی و تعریض محور فردوسیه - رامین، بهسازی و چهارخطه کردن محور جوادآباد - ورامین و بهسازی محور ورامین - آب‌باریک - چرمشهر اشاره کرد.

وی ادامه داد: پروژه‌های احداث راه‌های روستایی به طول 20.5 کیلومتر در محورهای گچه و حصاربن فیروزکوه، ترپاق نپه شهریار، خانلق و چهل‌قز ری، محور سعیدآباد پیشوا، احداث راه روستایی محمدآباد - حمیدآباد قرچک، مهران آباد اسلامشهر و قشلاق جلیل‌آباد و حمامک پاکدشت عملیاتی شد و366.1 کیلومتر بهسازی محورهای شریانی استان نیز به اجرا درآمد.

محمد زاده در باره رونق بخش مسکن در دولت تدبیر و امید نیز گفت: اتمام مسکن مهر باقی‌مانده استان تهران در شهرهای بالای 25هزار نفر و شهرهای جدید پردیس و پرند و شهرهای زیر 25 هزار نفر به منظور کاهش هزینه‌های خانوار در بلندمدت و افزایش رفاه از برنامه‌های اصلی این اداره کل است.

هدفگذاری برای ساخت هفت کیلومتر بزرگراه
این مقام مسئول از هدف‌گذاری برای ساخت هفت کیلومتر بزرگراه، سه کیلومتر راه اصلی، 3.3 کیلومتر راه روستایی، رفع 85 نقطه پرحادثه در محورها، بهسازی 120 کیلومتر از محورهای شریانی و 53 کیلومتر راه روستایی در سال 96 خبر داد.

وی با بیان اینکه از آغاز کار دولت یازدهم، برای احداث 100 کیلومتر بزرگراه در قالب هفت پروژه هدفگذاری شد، افزود: از این طرح‌ها، احداث کنارگذر پاکدشت به طول 15.5 کیلومتر سه درصد، کمربندی اسلامشهر - بهارستان - رباط‌ کریم به طول 15 کیلومتر سه درصد، احداث کمربندی غربی دماوند به طول 8.5 کیلومتر20 درصد، تعریض محور چیتگر - شهریار به طول دو کیلومتر 75 درصد، احداث باند دوم محور قدیم تهران - قم به طول 30 کیلومتر 60 درصد، تعریض و بهسازی محور هراز به طول 9 کیلومتر 20 درصد و تعریض کمربندی دوم تهران به طول 20 کیلومتر 30 درصد پیشرفت کرده است.

محمد زاده افزود: در بخش «رفع نقاط حادثه ‌خیز» نیز احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر قدس 69 درصد، احداث تقاطع غیرهمسطح شهرک حمل و نقل محور قدیم قم - تهران 65 درصد و احداث تقاطع غیرهمسطح سه راهی سیمان30 درصد پیشرفت داشته است.

کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران توضیح داد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده میان بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران، برای کمک به تامین مسکن خانواده‌هایی که دارای حداقل دو عضو معلول بوده و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، این اداره کل برنامه تامین مسکن حدود هزار خانوار را درنظر دارد.

محمدزاده به انجام مطالعات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری در باغستان، باقرشهر، چهاردانگه، قدس، قرچک، ورامین و اسلامشهر اشاره کرد و گفت: مطالعات ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای تهران، ملارد، اسلامشهر، پاکدشت، شهریار، قدس، گلستان، قرچک، نسیم‌شهر و ورامین انجام شده و سال 96 به 5000 نفر از ساکنان محلات بافت فرسوده تسهیلات نوسازی تعلق می‌گیرد.

 

3535

نظر شما