شناسهٔ خبر: 19040406 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

توقف ثبت سفارش واردات پوشاک

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: از آنجا که هیچ کدام از برندهای واردکننده پوشاک وارداتی مشمول این دستورالعمل نمی‌شوند، واردات پوشاک متوقف شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت: ثبت سفارش واردات پوشاک متوقف شده است.
وی با اشاره به دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه‌کننده پوشاک در ایران که در اواسط سال ۹۵ ابلاغ شد، گفت: واردکنندگان پوشاک پیش از این باید، درخواست واردات خود را در مرکز توسعه صادرات وزارت صنعت و معدن ثبت می‌کردند و سپس مطابق آن می‌توانستند کالای درخواستی خود را از گمرک ترخیص و به کشور وارد کنند.
شیرازی افزود: مطابق دستورالعمل مذکور کلیه واردکنندگان پوشاک باید براساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت و در راستای جلوگیری از واردات پوشاک قاچاق، گواهی واردات پوشاک را از مرکز امور اصناف ایران اخذ کنند.
رئیس اتحادیه پوشاک تهران با تأکید بر اینکه طبق این دستورالعمل، تنها اشخاص حقوقی (شرکت‌های تجاری) قادر به واردات پوشاک هستند، بیان داشت: در دوسال ابتدایی واردکنندگان و نمایندگان رسمی واردات پوشاک باید حداقل ۲۰ درصد ارزش ریالی واردات را در داخل تولید کنند که این موضوع کمک خوبی به تولید و اشتغال می‌کند.
شیرازی گفت: واردکنندگان موظفند از تولیدی که در داخل کشور با برند ثبت شده انجام می‌شود، حداقل ۵۰ درصد را به بازارهای هدف صادر کنند.
رئیس اتحادیه پوشاک تهران با بیان اینکه مطابق دستورالعمل مذکور هیچ کدام از برندهایی که تاکنون به کشور پوشاک وارد می‌کرده‌اند، مشمول دستورالعمل جدید نمی‌شوند، تصریح کرد: بنابراین ثبت سفارش واردات پوشاک متوقف شده است، تا وارد‌کنندگان خود را مطابق شرایط دستورالعمل تطبیق دهند.
وی افزود: دستورالعمل واردات پوشاک از زمان ابلاغ معلق بود، اما وزیر صنعت در اواخر سال ۹۵ کارگروهی برای اجرایی شدن آن تعیین کرد و کارگروه مأموریت یافت، تا موانع اجرای آن را از سر راه بردارد.
شیرازی با بیان اینکه هم‌اکنون ثبت سفارش واردات پوشاک متوقف شده است، گفت: بنابراین پوشاک از گمرکات کشور هم ترخیص نمی‌شود، مگر اینکه پوشاک وارداتی کدگذاری شود و وارد‌کنندگان هم برند خود را در مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت و معدن ثبت کنند و مطابق دستورالعمل واردات پوشاک عمل کنند.

نظر شما