شناسهٔ خبر: 19040061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

/یادداشت/ عشرت شایق

انتخابات، مظهر مردمسالاری دینی

R1010110/P1010110/S1,12/CT4

با اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت و جنب و جوش نامزدهای این مسئولیت خطیر و هواداران آنها وارد مرحله تازه ای شده و قطعا در روزهای آتی شاهد افزایش هرچه بیشتر این تلاشها خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت عشرت شایق با عنوان «انتخابات، مظهر مردمسالاری دینی» را در ذیل از نظر می گذرانید:

با اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت و جنب و جوش نامزدهای این مسئولیت خطیر و هواداران آنها وارد مرحله تازه ای شده و قطعا در روزهای آتی شاهد افزایش هرچه بیشتر این تلاشها خواهیم بود.

هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری در فرصت باقیمانده تا زمان برگزاری انتخابات، سعی خواهند کرد شایستگی های خود را برای تصدی ریاست قوه مجریه به اثبات برسانند و طبیعی است که طرفداران آنها نیز با همه ی امکانات به حمایت از کاندیدای مورد نظر خود خواهند پرداخت.

تشکیل محافل و انجام سخنرانی، اعلام برنامه ها، پررنگ شدن آمار و ارقام، مراجعه به اسناد و عملکردها، بازبینی رفتار کاندیداها با حامیان و منتقدان خود، میزان موفقیت در مسئولیت های قبلی، سنجش سطح زندگی، ارزیابی دیدگاههای اجتماعی و اقتصادی و سایر موارد، میزان پایبندی به اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و نظام مردمسالاری دینی، دلسوزی و تعهد به منافع ملی و مصالح کشور و... همه و همه در روزهای آتی بیشتر و بیشتر مورد کنکاش و بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

بهره گیری از امکانات دیداری و شنیداری مانند رسانه ملی، مطبوعات و به شکل خاص «شبکه های اجتماعی» این امکان را به کاندیداها و هواداران آنها خواهد داد که به شفاف سازی مواضع خود و احتمالا نقد عملکرد سایر کاندیداها بپردازند.

اما آنچه مهم است و باید مورد توجه همگان قرار گیرد این است که منافع ملی، امنیت و اقتدار کشور و از همه مهم تر «وحدت ملی» نباید به بهانه تبلیغ و اثبات شایستگی کاندیدایی تحت هیچ شرابطی مورد خدشه قرار گیرد.

وحدت، یکی از اصلی ترین پایه های پیروزی انقلاب اسلامی و از موثرترین عوامل حفظ و تداوم آن بوده و هیچکس نمیتواند در «ضرورت وحدت در جامعه» کوچکترین تردیدی داشته باشد.

همه کسانی که پایبند به اصول و ارزشهای دینی و انقلابی بوده و خود را مقید به حفظ منافع ملی می دانند، با آگاهی از شرایط حساس داخلی و خارجی کشور، همواره ضرورت وحدت را احساس نموده و در صدد تعمیق بخشی به آن می باشند.
برای همه علاقمندان به پیشرفت و عزت و اقتدار کشور، حفظ وحدت و مصون ماندن آن از مناقشات سیاسی، یک وظیفه خطیر و رسالت عمومی محسوب میشود که در هیچ شرایطی نباید کمرنگ شود.

حفظ وحدت و انسجام ملی برای تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاوردهای آن ضروری بوده و مشارکت گسترده در انتخابات، جلوه ای از وحدت و انسجام ملی محسوب می شود.

بدیهی است که سالم و منطقی بودن نحوه رفتار و تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و طرفداران آنان در اثر گذاری مثبت موضوع انتخابات در مسائل داخلی و ارتقای جایگاه کشورمان در سطح بین المللی بسیار مهم بوده و می تواند در کنار بازخورد های مثبت در داخل و خارج، مسئولیت قوه مجریه را به اصلح ترین فرد بسپارد.

اصل «وحدت» در میان آحاد ملت ایران بر پایه حفظ استقلال کشور و دستاوردهای «انقلاب اسلامی» و نظام «مردم سالاری دینی» برخاسته از آن شکل گرفته و کلیه افراد و گروههای سیاسی معتقد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر این نقاط مشترک اصرار دارند.

هرچند ممکن است برخی افراد و گروههای سیاسی معتقد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... مواضع‌ خاص و متفاوتی داشته باشند اما این موضوع نمی‌تواند هدف متعالی و خطیر حفظ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را تحت تاثیر قرار دهد.

افراد و گروههای سیاسی بخوبی می دانند که وحدت آن ها در جلب اعتماد مردم و تشویق آنان برای مشارکت بیشتر در فعالیت های سیاسی و اجتماعی نقش تعیین کننده ای دارد.

اگر چه اختلاف سلیقه و شیوه کار در میان گروهها و جریانات سیاسی طبیعی است ولی همه گروههای سیاسی معتقد به قانون اساسی در هدف اصلی که همانا حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای بسیار ارزشمند آن است، اشتراک نظر دارند.

بدیهی است شرط تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی و ادامه حرکت رو به رشد آن، در گرو همراهی مردم است که این همراهی، به شکل قابل توجهی متاثر از وحدت نیروهای فعال سیاسی معتقد به قانون اساسی و ارزش های متعالی دینی و انقلابی بوده و تصمیم و اراده جمعی برای اداره امور کشور نیز با همین نگرش قابل تبیین و ریل گذاری است.

بخاطر همین تاثیر گذاری «وحدت ملی» است که یکی از اهداف «جنگ نرم» دشمنان علیه ملت ایران، خدشه دار نمودن وحدت ملی و بی تفاوت نمودن مردم به سرنوشت خود از طریق ناامید کردن آنان از آینده و ناتوان جلوه دادن «نظام مردمسالاری دینی» از حل مشکلات است.

برای خنثی سازی این دسیسه، لازم است حضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور، پررنگتر از قبل باشد که «وحدت نیروها و گروهها» در فراهم ساختن این حضور، بسیار تاثیر گذار است.

تمامی توطئه‌ها و دسیسه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... دشمنان علیه ملت ایران، با بصیرت و حضور در صحنه مردم آگاه این سرزمین خنثی شده و به همین خاطر است که عملیات روانی دشمنان در سالهای اخیر متمرکز بر خارج کردن ملت ایران از گردونه تحولات کشور است.

حفظ وحدت و آرامش در جامعه، زمینه مشارکت گسترده مردم در انتخابات مهم ریاست جمهوری دوازدهم را فراهم می نماید بنابر این، همه کاندیداها و هواداران آنان برای «حفظ وحدت» مسئولیتی مشترک دارند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما