شناسهٔ خبر: 19039989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

نگرانی مردم اهواز پس از انتشار یک شایعه/ ناجا: بمب‌گذاری صحت ندارد

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خوزستان خبر بمب‌گذاری در منطقه‌ فرهنگ‌شهر اهواز را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
صبح امروز مشاهده یک شی مشکوک در سطل زباله‌ای در منطقه فرهنگ‌شهر اهواز موجب نگرانی اهالی این منطقه شد که بلافاصله جریان پلیس در جریان قرار گرفت و به صحنه آمد.

حرف‌های ضد و نقیضی در این رابطه سینه به سینه چرخید و در فضای مجازی نیز این موضوع نقل صفحات شد و بیشتر گمانه زنی‌ها درباره بمب‌گذاری در شهر اهواز بود.

اما معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خوزستان به همه شایعات پایان داد و خبر بمب‌گذاری در منطقه‌ فرهنگ‌شهر اهواز را تکذیب کرد و در این ارتباط توضیحاتی ارائه داد.

علی قاسم‌پور در همین ارتباط توضیح داد: انتشار خبرهایی مبنی بر بمب‌گذاری در منطقه‌ای از شهر اهواز صحت ندارد و بررسی‌های دقیق برای یافتن منشا این خبر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ساعت 10 صبح امروز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه به پلیس اطلاع داده شد که شی مشکوکی در داخل سطل زباله در فرهنگ شهر اهواز رویت شده است.

 معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: پس از اطلاع یافتن از این موضوع، بلافاصله نیروهای پلیس متخصص چک و خنثی سازی در محل حاضر شده و با تدابیر امنیتی سطل زباله را بررسی کردند.

وی تصریح کرد: در این عملیات نیروهای پلیس تنها تعدادی تجهیزات فرسوده و از جمله رویه چرمی اسلحه کلت که احتمالا بازمانده از زمان جنگ است را پیدا کردند.

به گزارش تسنیم، قاسم‌پور خاطرنشان کرد: این تجهیزات به مقر پلیس منتقل شد و کار کارشناسی دقیق پلیسی بر روی آن صورت گرفت که چیزی مبنی بر انفجاری بودن یا داشتن مواد منفجره در آن پیدا نشد.

اما این موضوع در گذشته نیز سابقه داشته و در روز جمعه 12 شهریور ماه سال 1395 نیز خبری مشابه، مبنی بر بمب‌گذاری در کنار یک مجتمع در خیابان وهابی اهواز (بین کیان‌پارس و کیان‌آباد) اهواز منتشر شد که خیلی سریع در شبکه‌های اجتماعی نیز گسترش یافت و تصاویری نیز از آن دست به دست چرخید.

در آن موقع نیز نیروهای سختکوش پلیس وارد عمل شدند و به نگرانی‌های مردم مناطق کیان‌پارس و کیان‌آباد اهواز پایان دادند.

به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان، وجود یک شی مشکوک در اهواز باعث نگرانی مردم شده بود. این شی مشکوک لوله‌های کاغذی فشرده که شبیه دینامیت بوده‌ که باعث نگرانی مردم شد و آنها به نیروی انتظامی اطلاع دادند که پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد که شی مشکوک بمب نیست و شرایط در آن منطقه به حالت عادی بازگشت.

برچسب‌ها:

نظر شما