شناسهٔ خبر: 19039966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رژیم صهیونیستی مانع از هرگونه تماس با فلسطینی‌هایی می‌شود که اعتصاب غذا کرده‌اند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ فدوی البرغوثی وکیل مدافع فلسطینی و همسر مروان البرغوثی از رهبران زندانی جنبش فلسطینی فتح اعلام کرد اداره زندان های رژیم صهیونیستی هرگونه تماس با همسرش و سایر زندانیان فلسطینی را که از هشت روز پیش اعتصاب غذا کرده اند، ممنوع کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، فدوی البرغوثی به خبرگزاری فرانسه گفت: «اسرائیل به نهادهای بین المللی مثل کمیته صلیب سرخ و اعضای عرب تبار کنست و وکلای مدافع، اجازه دیدار با اسرای اعتصابی را نمی دهد. این اقدامی غیرقانونی و مغایر با ساده ترین حقوق انسانی است».
حدود 1500 اسیر فلسطینی هشت روز پیش اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز کردند و خواستار بهبود اوضاع معیشتی در داخل زندان ها شدند. این حرکت آنها با اعلام همبستگی مردم فلسطین همراه شد.
فدوی البرغوثی گفت: «گروهی از وکلای مدافع، از دادگاه عالی اسرئیل برای دیدار با اعتصاب کنندگان مجوز دریافت کردند ولی زمانی که راهی زندان ها شدند، از دیدار آنها با اسرا جلوگیری شد به این بهانه که وضع جسمی آنها اجازه منتقل کردن آنها را به سالن ملاقات نمی دهد».
رهبری اعتصاب غذای فلسطینی ها را مروان البرغوثی برعهده دارد که به چهار بار حبس ابد محکوم شده است. «کمیته ملی فلسطینی حامی اعتصاب» متشکل از باشگاه اسیر و اداره امور اسرای فلسطینی و شماری از موسسات مدافع حقوق اسرا به نقل از یکی از هم بندان برغوثی در زندان هداریم اعلام کردند وضع جسمی برغوثی در حال بدتر شدن است.
سرزمین های فلسطینی طی روزهای اخیر صحنه راهپیمایی و رویارویی با ارتش رژیم صهیونیستی به نشانه همبستگی با اعتصاب غذا کنندگان بوده است. کمیته ملی فلسطینی حامی اعتصاب خواستار تحریم کالاهای ساخت اسرائیل و جلوگیری از ورود کامیون های حامل این کالاها به سرزمین های فلسطینی شده است.


­

نظر شما