شناسهٔ خبر: 19039893 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

بازدید شهرداران کشورهای اسلامی از آرامگاه فردوسی

مشهد- ایرنا- 40 شهردار از 27 کشور اسلامی قاره های مختلف جهان روز سه شنبه از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در حومه مشهد دیدن کردند.

صاحب‌خبر -

رئیس اداره روابط خارجی روابط عمومی شهرداری مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرداران از شهرهایی همچون سارائوو در بوسنی و هرزگوین، تیرانا در آلبانی، قازان در روسیه، تانزانیا، موریتانی، نیجریه، غنا، بانکوک در تایلند، کربلا، دمشق، لاهور، کابل و مسقط برای حضور در اجلاس شهرداران جهان اسلام به مشهد سفر کرده اند.
حسین کشیری افزود: شهرداران کشورهای اسلامی امروز ضمن دیدن آرامگاه فردوسی از نزدیک با مقبره و شاهنامه شاعر حماسه سرای ایران آشنا شدند.
وی ادامه داد: نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام عصر امروز در مشهد آغاز می شود.
او گفت: این اجلاس فرصت مناسبی برای معرفی مشهد و ظرفیتهای آن به جهان اسلام و آشنایی با ظرفیتهای تاریخی و گردشگری پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 است.
شهردار پوتراجایا از کشور مالزی نیز در جریان دیدار از آرامگاه فردوسی گفت: دانش‌افزایی و همگرایی بین کشورهای اسلامی ضروری است و روز به روز باید بر اتحاد مسلمانان جهان افزوده شود.
هاشم اسماعیل افزود: برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد نقطه عطفی در برقراری ارتباطات دو سویه بین شهرهای اسلامی است لذا باید با بهره گیری از فناوریهای روز اشتراک گذاریها در دنیای اسلام گسترش یابد.
اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد پنجم تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد.
کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شد. مراسم رسمی آغاز این رویداد پنجم بهمن پارسال با حضور 250 میهمان خارجی از کشورهای اسلامی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858

انتهای پیام /*

نظر شما