شناسهٔ خبر: 19039879 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:

23 میلیون نفر از خدمات اجتماعی وزارت بهداشت برخوردار شدند

زنجان – ایرنا – معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 23 میلیون نفر در کشور با راه اندازی مراکز جامع سلامت از خدمات درمانی مورد نیاز برای ارتقای سلامت اجتماعی برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

علی اکبر سیاری روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی عکس سلامت روان در زنجان افزود: عاملی که در گذشته هرگز از آن صحبت نمی شد اما هم اکنون به مساله روز کشور تبدیل شده است، موضوع مشکلات اجتماعی است.
وی یادآورشد: زمانی که اعتیاد، طلاق و فقر افزایش می یابد به همان میزان زمینه افسردگی و ابتلا به اختلالات روانی فراهم می شود.
سیاری اظهار کرد: در چنین شرایطی، برخی کشورها راهبرد انکار، برخی دیگر راهبرد برخورد ایذایی با بهره گیری از تخریب، تحقیر و انگ زدن را در پیش می گیرند و تعدادی از کشورها راهکار حمایت طلبی و کمک کردن را انتخاب می کنند و رویکرد جمهوری اسلامی هم بهره گیری از راهکار سوم است.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مواجهه با مشکلات اجتماعی باید ریشه ای اندیشید و به دنبال راهکار حل مساله بود و از همین رو هم این موضوع در طرح تحول سلامت کشور پیش بینی شده است.
وی راه اندازی مراکز جامع خدمات سلامت با ارائه خدمات رایگان به مراجعان را یکی از همین راهکارهای بیان شده در طرح تحول سلامت خواند و از بهره مند شدن 23 میلیون نفر حاشیه نشین در شهرها از خدمات این مراکز خبر داد.
سیاری تاکید کرد: رویکرد دولت با اجرای طرح تحول سلامت در کشور دسترسی به خدمات، بهره مندی و حمایت مالی است تا همه بدون توجه به میزان توان مالی از خدمات درمانی و بهداشتی به خوبی بهره مند شوند و استفاده کنند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اجرای همین طرح 2 هزار و 700 واحد مرکز بهداشتی، 6 هزار و 200 واحد درمانی با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال راه اندازی و 6 هزار پزشک خانواده، 15 هزار نفر برای سلامت روان و 800 کارشناس تغذیه به کار گرفته شد.
وی اضافه کرد: تا کنون 27 میلیون نفر از این خدمات که به طور رایگان ارائه می شود، استفاده کرده اند.
سیاری خاطرنشان کرد: میزان درآمد دولت های قبل، برابر با تمام درآمد ایران از فروش نفت بود، اما چنین طرحی در کشور اجرا نشد با وجود آنکه وزیران کارآمدی نیز بر روی کار بودند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 2 مشکل بزرگ در گذشته وجود داشت که باید برطرف می شد یکی اجماع جهانی علیه ایران و دیگری بی اعتمادی مردم به مسئولان بود.
وی تصریح کرد: مردم حواسشان باشد که به چه کسی رای می دهند و چه مسئولی را انتخاب می کنند، شخصی که به فکر سلامت مردم است و در عمل این موضوع را ثابت کرده است باید بار دیگر مسئولیت این کشور را بر عهده بگیرد.
در پایان این مراسم عکاسان برتر و برگزیده این جشنواره معرفی شدند و نمایشگاه عکس سلامت روان در محل کارخانه کبریت زنجان گشایش یافت.
این نمایشگاه از پنج تا هشت اردیبهشت در همین محل دایر است.
در این جشنواره 16 هزار اثر از 79 کشور رسیده بود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما