شناسهٔ خبر: 19039784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول اولین موسسه کاریابی در خوانسار:

۳۴۳ نفر جویای کار در خوانسار شناسایی شد/ به فرصت های شغلی جدیدی نیاز داریم

غفاری گفت: نیازسنجی فرصت های شغلی مورد نیاز شهرستان، تکمیل بانک اطلاعات نیروی انسانی، تهیه بانک اطلاعات مشاغل، فرصت های سرمایه گذاری که در شهرستان موجود است و هدایت افراد کارجو و فاقد مهارت بخشی از اقداماتی است که توسط موسسه در سال ۹۵ انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  چشمه سار؛ مسئول موسسه کاریابی و مشاوره شغلی آفاق در خوانسار با اشاره به شروع به کار این موسسه در سال 94 در شهرستان خوانسار اظهار کرد: این موسسه به طور رسمی فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات به افراد جویای کار، کارفرمایان و صاحبان مشاغل، ارائه خدمات بیمه ای و معافیت هایی که در برنامه پنجم توسعه مشخص شده است شروع کرد.

محمد غفاری با بیان بخش دیگری از خدمات این موسسه گفت: از دیگر خدمات موسسه کاریابی آفاق آزادسازی مدارک دانشگاهی فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی است که جویای کار محسوب می شوند.

وی افزود: این موسسه با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را شروع کرده و تا پایان سال 95 حدود 343 نفر به این موسسه برای دریافت خدمات مراجعه کرده اند.

مسئول موسسه آفاق با تاکید بر تفکیک افراد مراجعه کننده به موسسه براساس سن، جنسیت و تحصیلات تصریح کرد: از این تعداد افراد کارجو در شهرستان 45 درصد آنها زن و 55 درصد مرد بوده است و در این بین آمار بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی در خوانسار بیشتر است.

وی اضافه کرد: آنچه که از این آمار استنباط می شود این است که بیشترین افراد جویای کار در شهرستان خوانسار در سنین بین 25 تا 34 سال هستند که در بین آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر به چشم می خورد.

غفاری موضوع مهارت یابی برای افراد جویای کار را مهم دانست و افزود: شناسایی افراد فاقد مهارت و معرفی آنها به مراکز فنی حرفه ای برای آموزش و مهارت یابی از دیگر اقدامات این موسسه است که بر اساس همین اقدام بانک اطلاعات از افراد مهارت دیده و فاقد مهارت و افراد هدایت شده به مشاغل با توجه به فرصت های شغلی موجود ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: این موسسه با توجه به آن که برای نخستین بار است در شهرستان فعالیت می کند تاکنون استقبال خوبی از آن شده است، به ویژه آن که در سال 95 ضمن تعامل و همکاری با برخی از دوائر دولتی نسبت به برگزاری همایش ها و شناسایی کارجویان صاحب ایده اقدامات موثری انجام شده است.

مسئول موسسه کاریابی آفاق تاکید کرد: نیازسنجی فرصت های شغلی مورد نیاز شهرستان، تکمیل بانک اطلاعات نیروی انسانی، تهیه بانک اطلاعات مشاغل، فرصت های سرمایه گذاری که در شهرستان موجود است و هدایت افراد کارجو و فاقد مهارت بخشی از اقداماتی است که توسط موسسه در سال 95 انجام شده است.

وی در بخش نیازسنجی مشاغل با اشاره به بیشترین مطالبه فرصت شغلی که در شهرستان وجود دارد گفت: در چهار بخش صنعت و خدمات صنعتی، کشاورزی و خدمات کشاورزی، خدمات عمومی و سلامت(اشتغال عمومی) و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیازسنجی مشاغل باید صورت پذیرد که در این بین بیشترین مطالبه فرصت شغلی در خوانسار در بخش صنعت و کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس بومی گرایی منطقه ای نیازسنجی مشاغل انجام شده است و بانک اطلاعات مشاغل آماده برای سرمایه گذاری است.

غفاری حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای تامین نیازهای جدید شغلی در شهرستان موثر و مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: یکی از مشاغلی که خلاء آن در شهرستان احساس می شود نبود شرکت بازرگانی بازاریاب به ویژه برای فروش تولیدات شهرک صنعتی است، هم چنین در بخش گردشگری هتل داری و ایجاد هتل آپارتمان های جدید فرصت های شغلی در شهرستان است که نیاز به سرمایه گذاری دارد.

وی افزود: تاسیس خانه سلامت و آزمایشگاه متمرکز ویژه چک آپ سالانه کارگران در شهرستان از دیگر فرصت های شغلی است که نیاز به حمایت و سرمایه گذاری در این بخش احساس می شود.

مسئول موسسه کاریابی آفاق با اشاره به بخشی دیگر از فرصت های شغلی جدید مورد نیاز شهرستان گفت: وجود یک آشپزخانه متمرکز تهیه غذا در شهرک صنعتی خوانسار و تهیه غذای کارگران که در جای خود می تواند به ایجاد چندین فرصت شغلی جدید دیگر کمک کند، ایجاد کارگاه خیاطی ویژه تهیه لباس کارگران شهرک صنعتی و مشاغل جدید دیگر که در بخش خدمات و اشتغال عمومی به عنوان ایده مطرح است.

وی خاطر نشان کرد: بازار کار خوانسار از رشته های حقوق، حسابداری و کامپیوتر اشباع شده است و نیاز به ایده ها و طرح های جدید برای به وجود آوردن مشاغل و فرصت های شغلی جدید در منطقه است.

انتهای پیام/

نظر شما