شناسهٔ خبر: 19039762 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان بهزیستی:

سازمان بهزیستی به دنبال گسترش تعالیم فرهنگ قرآنی

خبرگزاری شبستان: بندپی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به دنبال گسترش تعالیم فرهنگ قرآنی است، گفت: گسترش تعالیم فرهنگ قرآنی می‌تواند در تقویت عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر کمک کند.

صاحب‌خبر -

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی در حاشیه سی‌و‌چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مورد وضعیت قرآن در سازمان بهزیستی اظهار کرد: گسترش تعالیم فرهنگ قرآنی می‌تواند در تقویت عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر کمک کند، از ین رو چندسالی هست که تمام برنامه‌ریزی ما اقدام و عمل در جهت گسترش تعالیم قرآنی است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته سعی کردیم با سازمان‌های قرآنی مختلف ارتباط برقرار کنیم، در شورای عالی قرآن عضو شدیم، انواع جشنواره‌های مختلف قرآن و عترت، حفظ، خوشنویسی و قرائت را برگزار کردیم، همچنین با تشکل‌هایی که در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند برای شناسایی دانشجویان نخبه قرآنی در جامعه هدف سازمان بهزیستی فعالیت‌هایی داشته‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: ارزیابی عملکرد سازمان برای توسعه فرهنگ و تعالیم قرآنی نشان داده است که سازمان بهزیستی رتبه‌ی مناسبی در این زمینه دارد، همین امر باعث شد که در سال گذشته در رشته حفظ حضور داشته و امسال در رشته قرائت هم حضور پیدا کنیم.

بندپی در مورد برنامه قرآنی آینده سازمان بهزیستی نیز یادآور شد: سال آینده همه بانوانی که تحت پوشش سازمان هستند یا گروه‌هایی که دچار معلولیت نیز می‌باشند در تلاش هستیم از آنها بتوانیم شرکت‌کننده‌ای در مسابقات داشته باشیم.

وی افزود: ما هر سال یک ارزیابی برای کارهای خود داریم و افق و برنامه‌های طولانی خود که در این مسیر وجود دارد بررسی می‌شود تا بتوانیم آن را گسترش دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی در پایان گفت: در تمام مراکز شبه خانواده ما موضوع قرآن جا افتاده، از این رو تعداد افرادی که برای آموزش یا حضور در مسابقات مراجعه می‌کنند بیشتر شده است.

نظر شما