شناسهٔ خبر: 19039452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

بود و نبود شورای شهر تبریز (۱۰)/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در گفت و گو با نصر؛

جوانپور: حاشیه تبریز تنها برای کسب رای نیست، به وعده هایتان عمل کنید!

نصر: رئیس سابق دانشگاه آزاد تبریز گفت: منطقه حاشیه نشین تبریز نیازهای مبرم فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و بهداشتی دارد که مورد غفلت مسئولان شهری قرار گرفته است. حاشیه شهر تنها برای کسب رای نیست، به وعده هایتان عمل کنید!

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، "عزیز جوانپور" در گفت و گو با خبرنگار نصر، عملکرد و تفکر جمعی را در پیشبرد اهداف شهری امری ضروری دانست و گفت: توسعه شهری از جمله مسائلی است که با محوریت فردی قابل اجرا نبوده و لازمه آن وجود تفکر جمعی و استفاده از متخصصان حوزه های مختلف است. لذا وجود نهادی مردمی به نام شورای شهر، با توجه به نیاز های شاخص توسعه، قطعا مثمر ثمر خواهد بود.

جوانپور افزود: با بررسی و ارزیابی عملکرد شورای چهارم تبریز، می توان به این نتیجه رسید که شورا چهارم با درگیرکردن خود با مسائل حاشیه، با وجود اینکه ظرفیت بالایی برای رسیدگی به مسائل داشته، روند کاری خود را به تعویق انداخته و نتیجه مطلوبی به دست نیاورده است. این مسئله را من ناشی از ضعف مدیریتی شهر می دانم؛ چراکه شورای شهر در بسیاری از موضاعاتی که در حیطه کاری خود نبوده دخیل شده و از رسیدگی به وظایف خود بازمانده است.

رئیس سابق دانشگاه آزاد تبریز، انتظار خود را از نمایندگان آینده پارلمان شهری تبریز، در بهرمندی دقیق از تجربیات و تخصص های علمی بیان کرد و گفت: نیازهای توسعه شهری صرفا در بخش های عمرانی و معماری شهر خلاصه نمی شود، نیازهای آشنایی که در گوشه و کنار شهر بیداد می کنند نیازمند رسیدگی هستند، از مهم ترین مسائلی که در شورای فعلی بسیار مورد غفلت قرار گرفته است بخش فرهنگی است، تا جایی که زمزمه های حذف معاونت فرهنگی از شهرداری به گوش می رسید.

وی در این رابطه افزود: عملکرد ضعیف شورای چهارم در بخش فرهنگی نشان از عدم توجه و نبود افراد متخصص در این حوزه است، ترکیب شورای اسلامی شهر باید ترکیبی همه جانبه باشد تا تمام حوزه های علمی و پژوهشی را در برگیرد. در این راستا انتخاب 13 اعضای شورای شهر باید آگاهانه و با توجه به نیازهای عامه شهر باشد!

جوانپور اظهار داشت: تبریز لایق مدیریتی هدفمند وبرنامه ریزی شده است، انتخاب نمایندگان پارلمان شهر یکی از مهم ترین و حساس ترین وظایف شهروندان است، جلب اعتماد شهروندانی که در طول زمان برای حفظ هویت شهر خود در مقابل سختی های بسیاری ایستاده اند نباید بر پایه وعده های دروغین استوار باشد.

جوانپور در پایان اذعان داشت: متاسفانه برخی از داوطلبانی که سودای شهرت را در سر دارند پیش از انتخابات با پرداختن به مسائل حساس شهر، به خصوص مسئله مهم حاشیه نشینی تبریز و دادن وعده های مختلف جهت رسیدگی به نیازهای مردم حاشیه نشین، سعی در جلب اعتماد و رای آن ها را دارند و پس از انتخابات تنها چیزی که در خاطر آنان نمی ماند، وعده های داده شده است! امیدوارم در انتخابات دوره پنجم شورای شهر تبریز، شاهد انتخابی آگاهانه باشیم و مسئولان آینده ، تمام توجه خود را به مشکلات زیرساختی شهر معطوف کنند.

انتهای پیام/

نظر شما