شناسهٔ خبر: 19039396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

سامانه بارشی همچنان در کشور فعال است

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی در حال حاضر برخی نقاط کشور را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در ساعتهای آتی باران و رگبار در سواحل خزر، دامنه‌های البرز، زاگرس مرکزی و رفه رفته شرق کشور می‌باید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از صبح روز گذشته(دوشنبه) غرب، شمال غرب و دامنه‌های البرز را در برگرفته همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: امروز بارشهای باران، رگبار، رعد و برق وزش باد شدید موقتی بر روی استانهای ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز غربی، مرکزی و شرقی و استانهای واقع در زاگرس مرکزی به‌وقوع می‌پیوندد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش باران، رگبار و وزش باد شدید موقتی روز چهارشنبه نیز در استانهای ساحلی خزر، شمال شرق، استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی ، نواحی مرکزی کشور و روز پنجشنبه در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و شرقی تداوم می‌یابد.

به گفته نقشینه، در سه روز آینده به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ، گاهی باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب شرق، بخشهایی از شرق و دامنه‌های زاگرس جنوبی پدید می‌آید.

وی تصریح کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان کرمان از شدت بیشتری برخوردار شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی، طی امروز و فردا کاهش دما در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال شرق رخ خواهد داد.

نقشینه با بیان اینکه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید نیمه شرقی کشور را در بر می‌گیرد، گفت: این وزش باد شدید می‌تواند در برخی نقاط پدیده گرد و خاک را ایجاد کند و موجب کاهش کیفیت هوا شود.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی تا آخر هفته، دریای خزر نیز تا روز پنجشنبه مواج خواهد بود و به مسافران توصیه می‌شود تا دقت لازم را داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز پنجشنبه در نواحی غرب، شمال غرب، شمال، دامنه‌های البرز، شرق و شمال شرق فعالیت می‌کند، گفت: یک روز پس از خروج این سامانه بارشی، موج جدید بارشی از غرب وارد کشور خواهد شد و هفته دوم اردیبهشت ماه نیز از بارشها خالی نمی‌ماند.

نقشینه اردبیل با صفر درجه را سردترین و اهواز با 40 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران که امروز به 26 درجه بالای صفر رسید که فردا 6 درجه کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: باد شدید موقتی به همراه احتمال گرد و خاک و بارش پراکنده باران در ساعات آتی احتمالاً برای استان تهران نیز اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها:

نظر شما