شناسهٔ خبر: 19039319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اداره بهزیستی:

8 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی آران و بیدگل پرداخت شد

آران وبیدگل، کاشان - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل از پرداخت 8 میلیارد ریال وام اشتغال زایی در سال 95 به مددجویان بهزیستی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حیدر ایمانیان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این وام ها قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله بوده و به 125 خانواده تحت پوشش در زمینه اشتغال خانگی و کسب و کار خرد اعطا شده است.
وی میزان وام های پرداختی را 50 میلیون ریال برای شغل های خانگی و تا سقف 150 میلیون ریال جهت اشتغال مددجویان عنوان کرد.
وی هم چنین از پرداخت 337 میلیون ریال حق بیمه خویش فرمایی به مددجویان تحت پوشش در سال 95 خبر داد و گفت: این مبلغ در ازای 17 نفر از مددجویان پراخت شده است.
ایمانیان ادامه داد: مبلغ 315 میلیون ریال حق بیمه کارفرمایی نیز به 14 نفر از مددجویان تحت پوشش در سال گذشته پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: در سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال پایدار پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی تعریف شده که کارفرما افراد معلول را به کار می گیرد و حق بیمه کارفرما را بهزیستی پرداخت می کند.
وی ادامه داد: این طرح به منظور فراهم کردن زمینه های اشتغال، فعالیت مولد و پایدار جهت خدمت گیرندگان و توان خواهان تحت پوشش سازمان و در جهت حفظ کرامت انسانی، ایجاد امنیت اجتماعی، روانی، اقتصادی و تامین شرایط اشتغال پایدار برای خودکفایی نسبی جامعه هدف انجام می گیرد.
دو هزار و 100 تن در حوزه توانبخشی و 180 تن در حوزه اجتماعی تحت پوشش اداره بهزیستی آران و بیدگل هستند.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*

نظر شما