شناسهٔ خبر: 19038965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اقبال کشاورزان نهاوندی به کاشت محصول کم آب بر کلزا

کشاورزان نهاوندی امسال بیش از 2 هزار هکتار دانه روغنی کلزا کشت کرده اند که نسبت به سال گذشته این میزان24برابر افزایش تولید داشته

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش24برابری داشته است که نشان می دهد کشاورزان اقبال خوبی برای کشت این محصول دارند. 
آقای باقری با اشاره به اینکه از هر هکتار کلزا میانگین 4 تن تولید دانه روغنی کلزا را خواهیم داشت افزود : پیش بینی می شود امسال توسط کشاورزان نهاوندی بیش از 5 هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود.
او به مزایای کشت دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: کلزا از نوع گیاهان و محصولات کم آب بر است که در فصل و زمان بحران کم آبی قابل برداشت است و کشاورزان را با مشکل کم آبی مواجه نمی کند.
 مدیر جهاد کشاورزی نهاوند همچنین به افزایش 35 درصدی تولید محصول جایگزین کلزا در سال زراعی بعدی اشاره کرد و گفت : معمولا در سال زراعی بعدی کشاورزان گندم را جایگزین کشت کلزا می کنند که این کار موجب افزایش 25درصدی تولید گندم می شود.
 آقای باقری افزود: 100 درصد کاشت محصول کلزا به صورت مکانیزه انجام می شود.
 او وجود کارخانه استحصال روغن در نهاوند را فرصتی مناسب برای تشویق کشاورزان کلزا کار نهاوندی ذکر کرد و گفت: محصول کلزا کشاورزان امسال هر کیلو 2 هزارو 800 تومان به نرخ مصوب دولتی خریداری می شود. 
کاشت کلزا از اواخر شهریور تا نیمه اول مهر همه ساله آغاز ودر نیمه اول تیرماه برداشت می شود. 
به علت اینکه بیشترین میزان دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان نهاوندی کشت می شود به نهاوند شهر کلزا گفته می شود.
اقبال کشاورزان نهاوندی به کاشت محصول کم آب بر کلزا اقبال کشاورزان نهاوندی به کاشت محصول کم آب بر کلزا اقبال کشاورزان نهاوندی به کاشت محصول کم آب بر کلزا


نظر شما