شناسهٔ خبر: 19038905 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

برگزاری روز معمار تبریز با حضور معماران بین‌المللی

نصر: مراسم روز معمار در تبریز شاهد حضور سخنرانان مدعو گروه معماری فرانسوی موروآ کوسونوکی و رئیس موزه ملی ژاپن، پروفسور میاکه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، در این مراسم نیکولاس مورو و هیروکو کوسونوکی به تشریح پروژه‌های معماری خود در کشورهای ژاپن، فرانسه، ابوظبی امارات و سایر کشورها پرداختند.

حبیب نوری مدیرعامل شرکت گسترش و توسعه صنعت و حامی این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مراسم ارتقای سطح علمی معماران و مهندسان داخلی و هم سطح کردن مسائل علمی کشور با مسائل مطرح معماری روز دنیا بوده است.

نوری در تشریح همکاری با گروه معماری موروآ کوسونوکی اعلام کرد: همکاری شرکت گسترش و توسعه صنعت با شرکت‌های معماری مطرح دنیا از سال گذشته و پیرو دعوت موزه آرکی دپات ژاپن (Archi-depot museum japan) صورت گرفته که در این دیدار از تمامی پروژه‌های بزرگ ژاپن بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای سطح علمی معماری و مهندسی کشور، طی آشنایی با گروه معماری موروآ کوسونوکی، کن سکه (Kensuke Architecture Studio) و برگزاری جلساتی با گروه معماری در دبی و گروه چینی-ژاپنی در زمستان سال گذشته به توافقات اولیه دست‌یافتیم.

مدیرعامل شرکت گسترش و توسعه صنعت اظهار داشت: همایش علمی امروز نتیجه مذاکرات اولیه با شرکت‌های معماری و مهندسی مطرح دنیا بوده که برای ارتقای سطح علمی معماران و مهندسین داخلی و آغاز ارتباطات اولیه با این شرکت‌ها صورت گرفته است.

نوری نتیجه نهایی این مذاکرات را در جهت ارتقای جایگاه معماری کنونی تبریز و در راستای اهداف رویداد تبریز 2018 عنوان کرد که در قالب پروژه‌های معماری و طراحی شهری اجرا خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود؛ شرکت گسترش و توسعه صنعت تاکنون همکاری‌هایی با شرکت‌های ماشین‌آلات صنعتی کشورهای هلند و آلمان داشته و این همکاری ساختمانی با کشورهای ژاپن و فرانسه برای اولین بار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این شرکت معماری فرانسوی که در پروژه‌های خود بیشتر بر روی فضاهای عمومی شهری تمرکز دارند؛ برنده جایزه‌ی بین‌المللی طراحی موزه گوگنهایم هلسینکی در سال 2015 شده‌اند.

گفتنی است؛ مراسم روز معمار سوم اردیبهشت در سالن کنفرانس شهرداری مرکز تبریز و با حمایت شرکت گسترش و توسعه صنعت و به همت انجمن صنفی مهندسان آذربایجان شرقی و با حضور مدعوین ژاپنی و فرانسوی و معماران و مهندسان جوان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما