شناسهٔ خبر: 19038705 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده کشور مغرب در مسابقات بین المللی قرآن کریم

دشمن‌شناسی در سایه تمسک به قرآن

خبرگزاری شبستان: یکی از متسابقین شرکت کننده در مسابقات قرآن کریم از مغرب، تاکید کرد: در سایه تمسک به قرآن و فهم مفاهیم والای این کتاب آسمانی می‌توان دشمنان را شناخت.

صاحب‌خبر -

عزالدین بدری از متسابقین شرکت کننده در مسابقات قرآن کریم از مغرب،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به دلیل مهمان‌نوازی و برگزاری مسابقات قرآن گفت: اولین باری که این فضا و معنویت را دیدم،‌ مبهوت جلال و جبروت و فضای معنوی این مسابقات شدم. 
وی درباره ایستادگی در برابر داعش و تکفیری‌ها عنوان کرد: داعش تنها نیست و باید با هر حرکت ترورسیم مقابله کنیم. باید همه دست به دست هم دهند تا در این مقابله شرکت کنند. اولین گام در این راه آن است که بدانیم تفکر تروریسمی و ضداسلام،‌ اسلام را از راهش دور می‌کند. ابتدا باید تفکر ضدتکفیری را به اذهان مسلمانان تزریق کنیم سپس به قصد مقابله برآئیم.


بدری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: اصلاح این امت به اصلاح اولین آن بستگی دارد؛ یعنی همان طور که پیامبر عمل و تفکر می‌کرد، امت اسلام نیز باید به همان شیوع عمل و فکر کنند. در این راستا باید از فرزندان آغاز کرد و تفکر ضدداعش را از کودکان شروع کرد و به مقابله پرداخت. 
وی با بیان اینکه خداوند متعال می‌فرماید که «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، دشمن من و دشمن خود را به عنوان ولی و سرپرست خود قرار ندهید. قرآن ظاهر و باطنی دارد که علما و همه قراء باید به آن مفهوم برسند و وقتی به آن مفهوم دست پیدا کردند می‌فهمند که دشمن آنان چه کسی است و باید با تمسک به قرآن دشمن را بشناسیم. هر کس از راه اسلام دوری کرد، دشمن اسلام می‌شود.

نظر شما