شناسهٔ خبر: 19038314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ماتیس: ماموریت ما در افغانستان ادامه دارد

وزیر دفاع آمریکا در دیدار با «محمداشرف غنی» گفت: ماموریت ما در افغانستان به پایان نرسیده و ما در کنار دولت و مردم این کشور باقی خواهیم ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین،«محمد اشرف غنی» رییس جمهور  افغانستان با ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا که در راس یک هیات عالی رتبه آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو طرف درخصوص مسایل امنیتی افغانستان و منطقه، مبارزه با تروریسم و همکاری ها میان دو کشور در عرصه های مختلف بحث و تبادل نظر نمودند.

ابتدا وزیر دفاع آمریکا مراتب تسلیت و همدردی خویش را به نمایندگی از حکومت و مردم این کشور به غنی و مردم افغانستان بخاطر حادثه تروریستی در تیپ 209 ارتش شاهین، ابراز کرد.

وی گفت که ایالات متحده امریکا تعهد دراز مدت به افغانستان دارد و این حمله بزدلانه بر سربازانی که در حال عبادت بودند، نمایانگر روحیه ضعیف و عدم پایبندی تروریستان به انسانیت است.

وزیر دفاع آمریکا بیان داشت که ماموریت ما در افغانستان به پایان نرسیده و ما در کنار دولت و مردم افغانستان باقی خواهیم ماند و بنابر اهمیتی که افغانستان برای ما دارد، ما افراد با تجربه خویش را به این کشور اعزام کرده ایم.

ماتیس افزود که حضور ما در افغانستان برای هدف نیک است و ما باید دیپلماسی و امور نظامی خویش را با همدیگر هماهنگ و مرتبط بسازیم.

وی گفت که من مشکلات شما را درک می کنم، اما اقدامات در زمینه های اصلاحات، حکومتداری خوب و مبارزه با فساد در افغانستان محسوس است.

در همین غنی، ضمن قدردانی از حمایت های طولانی مدت ایالات متحده آمریکا از افغانستان، از سه چالش عمده مانند تروریسم، مواد مخدر و فساد اداری یاد کرد و گفت که جنگ افغانستان، جنگ داخلی نیست بلکه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم بین المللی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد که تروریستان می‌خواهند به عنوان سکوی پرش از افغانستان استفاده نمایند، اما تلفات طالبان و سایر گروه های تروریستی در شش ماه اخیر نسبت به 15 سال گذشته، بیشتر بوده است.

محمد اشرف غنی گفت که ایجاد اصلاحات و مبارزه با فساد اداری یک کار تجملی نیست، بلکه وظیفه و تعهد ماست.

وی افزود که ما باید تروریسم را بعنوان یک خطر مشترک جهانی بپذیریم و علیه آن مشترکاً مبارزه نمائیم.

در این دیدار «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی ضمن خوش آمدد به وزیر دفاع آمریکا و هیات همراهش، از دستاوردها و پیشرفت‌های حکومت افغانستان در عرصه‌های مختلف یادآوری نمود.

در پایان این دیدار وزیر دفاع آمریکا گفت که روابط ما با افغانستان نیک و حسنه است و ما متعهد هستیم تا این روابط را گسترده و تقویت نمائیم.

منبع: فارس

نظر شما