شناسهٔ خبر: 19038008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین:

بیش از 4 درصد محصولات کشاورزی در قزوین تولید می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: این استان با دارا بودن یک درصد از خاک کشور توانسته بیش از چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید کند.

صاحب‌خبر -

علی‌اکبر متقی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار جوان آنلاین در قزوین با اشاره به ظرفیت‌های مناسب دشت زرخیز استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین با دارا بودن یک درصد از خاک کشور توانسته بیش از چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید کند.

وی افزود: در جریان  دور دوم سفر هیأت دولت به استان قزوین بهره‌برداری از 245 طرح عمرانی – تولیدی جهاد کشاورزی در این استان آغاز شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین عنوان کرد: این طرح‌ها در زیربخش آب و خاک، باغبانی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، دام و طیور با اعتباری معادل یک هزار و 305 میلیارد و 400 میلیون ریال از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

متقی‌فرد اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای یک هزار 859  نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان قزوین شغل ایجاد می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: در جریان این سفر افتتاح 238 پروژه سامانه نوین آبیاری در سطح 6 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی با اعتباری معادل 891 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 694 نفر افتتاح شد.

نظر شما