شناسهٔ خبر: 19037716 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

۴ کشته در حمله هوایی نیروهای «حفتر» به جنوب لیبی

هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای «خلیفه حفتر» یک زندان در شهر سبها واقع در جنوب لیبی را بمباران کردند که در نتیجه آن چهار نفر کشته و چند نفر نیز زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین المللی خبرگزاری دانشجو، «محمد اقلیوان» مدیر دفتر رسانه‌ای «القوة الثالثة» وابسته به گردان مصراته حامی دولت وفاق ملی اعلام کرد که هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای حفتر، زندان مرکزی شهر سبها را بمباران کردند.

 

به گفته وی از این زندان به عنوان اتاق امنیتی وابسته به قبیله التبو استفاده می‌شد و در این بمباران نیز چهار نفر از نگهبانان زندان کشته شده‌اند.

 

وی اشاره کرد که به دلیل ترس از تکرار حمله به این زندان، تمامی زندانیان آن به مکان دیگری انتقال داده شدند.

 

اوایل ماه جاری میلادی وزارت دفاع دولت وفاق ملی تشکیل اتاق مشترک از چندین گردان وابسته به شورای ریاستی جهت آزادسازی پایگاه هوایی «براک الشاطئ» (در 60 کیلومتری شمال سبها) از سیطره نیروهای وابسته به حفتر را اعلام کرد.

 

تشکیل این اتاق عملیات در واکنش به عملیات موسوم به «الرمال المتحرکة» نیروهای حفتر برای سیطره بر پایگاه هوایی «تمنهنت» صورت گرفت.

 

تمنهنت بزرگ‌ترین پایگاه نظامی در اقلیم فزان است که برخی صنایع تولید قطعات یدکی هواپیماهای سبک و تجهیزات برق خانگی و همچنین منطقه مسکونی برای سکونت کارکنان این پایگاه در آن واقع شده است.

 

بحران سیاسی کنونی در لیبی که به دنبال سرنگونی رژیم معمر قذافی بوجود آمده است، باعث شد که سه حکومت در این کشور شکل بگیرد که دو حکومت اعم از دولت وفاق ملی و «الإنقاذ» (نجات) در طرابلس استقرار دارد و علاوه بر آن یک دولت موقت در شهر البیضاء وابسته به مجلس نمایندگان طبرق نیز در شرق لیبی وجود دارد که فرماندهی نیروهای وابسته به آن را خلیفه حفتر بر عهده دارد.

نظر شما