شناسهٔ خبر: 19036741 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهل هایی که انسان را متحول می کند

زنجان - ایرنا - درباره دعا به 40 مومن، خواندن دعا در 40 روز شنیده و این اعمال را تکرار کرده ایم اما در بعضی مواقع به حکمت این عدد توجهی نداشته ایم که می تواند در سرنوشت بشر تاثیرگذار و متحول کننده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مبعوث شدن پیامبر گرامی اسلام(ص) به پیامبری در 40 سالگی، رسیدن حضرت یوسف به آغوش پدر بعد از 40 سال، دعا برای 40 مومن در نماز شب و دیگر 40 ها در دین اسلام بی حکمت نیست و راز و رمزی در این عدد نهفته است.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان طارم در باره حکمت این عدد می گوید: 40 ، عدد خاص و کثیری است و کلمه اربعین در سورهای مائده، احقاف و اعراف بیان شده است.
حجت الاسلام حسین فغانی، رسیدن انسان به رشد و کمال را در سن 40 سالگی می داند، اما نه اینکه در زیر این سن نمی شود بلکه در 40 سالگی فهم و شعور کامل می شود.
وی اضافه می کند: برخی از سوره ها و دعاها را سفارش به چهل دفعه خواندن کرده اند چرا که این عددی کثیر است و در حقیقت خواندن زیاد محسوب می شود.
وی، درباره عدد چهل می گوید: در روایات آمده است که مهدی موعود(عج) موقع ظهور چهره جوان 40 ساله خواهد داشت، 40 مومن برای میتی طلب آمرزش و به حسن رفتار وی شهادت دهند خداوند وی را مورد آمرزش قرار می دهد.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان طارم، 40 روز عبادت برای خداوند متعال از روی اخلاص را موجب رستگاری بنده می داند و اضافه می کند: بنده در این مدت باید مستمر و ثابت قدم باشد که موجب رسیدن به مراتب بندگی می شود.
حجت الاسلام فغانی تاکید می کند: 40 روز عبادت خالصانه خداوند متعال موجب تخلیه بنده از ناخالصی و گناهان می شود و بعد از این نیز این روند در بشر نهادینه می شود که می تواند به اوج کمالات ارتقا یابد.
وی، 40 را زمانبندی خاصی بیان می کند که طی این مدت بنده ای به سوی کمالات و رستگاری متحول می شود.
یکی از شهروندان می گوید: همیشه معتقد به عدد 40 هستم و این اعتقادم از جایی آغاز شد که پیامبر در 40 سالگی به پیامبری رسیده که حکمتی دارد که شاید برای ما پنهان باشد.
زهرا خطیبی ادامه می دهد: در نذر برای گره گشایی از مشکلاتم همیشه عدد چهل را مد نظرم دارم و تاکنون نیز این مساله بی نتیجه نبوده است.
یکی دیگر از شهروندان می گوید: بزرگترین هدیه خداوند در زندگی را مدیون چهل نماز شبم هستم.
سید مرتضی حسینی، این هدیه بزرگ را عطای همسر صالحه از سوی خداوند متعال بیان کرد.
7325/6085
خبرنگار:حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

نظر شما