شناسهٔ خبر: 19035856 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های افغانستان و استرالیا افزایش می‌یابد

صدراعظم استرالیا در دیدار با محمد اشرف غنی گفته است که کشورش علاقمند است که میان دانشگاه‌های استرالیا و افغانستان، رابطه ایجاد گردد.

صاحب‌خبر -
همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های افغانستان و استرالیا افزایش می‌یابد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمداشرف غنی رییس جمهور افغانستان با ملکم ترنبل صدراعظم استرالیا که در رأس یک هیات عالی‌رتبه آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دوجانب در مورد کمک‌های استرالیا با افغانستان و گسترش و تحکیم مناسبات میان دو کشور، بحث و تبادل نظر نمودند.

ابتدا صدراعظم آسترالیا، مراتب تسلیت و همدردی خویش را به رئیس‌جمهور و مردم افغانستان به‌خاطر حادثه تروریستی در قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین، ابراز کرد.

ملکم ترنبل گفت که کشورش علاقمند است که میان دانشگاه های استرالیا و افغانستان، رابطه ایجاد گردد تا در بخش‌های معادن، مدیریت آب، مدیریت برنامه‌ها و پروژه‌ها و همچنان در بخش صحت با افغانستان همکاری صورت گیرد.

وی وعده سپرد که در برگشت به استرالیا، این موضوع را تعقیب خواهد نمود.

در همین حال آقای غنی، استرالیا را دوست دیرینه افغانستان خواند و از کمک و همکاری‌های آن کشور در عرصه‌های مختلف تشکری کرد.

گفتنی‌است که افغانستان و استرالیا روابط خوب و دوستانه دارند و در سفر رسمی رئیس‌جمهورغنی که اخیراً به آن کشور صورت گرفت، موافقت‌نامه‌های همکاری میان دوکشور در عرصه‌های تخنیکی و ساینسی و همچنان تفاهمنامه کمک ۳۲۰ میلیون دالری استرالیا به افغانستان به اساس تعهدات کنفرانس بروکسل، از سوی مقامات مربوطه دو کشور به امضا رسید.

انتهای پیام/

نظر شما