شناسهٔ خبر: 19023287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لازمه مشارکت خیرین مدرسه ساز در تامین تکنولوژی های آموزشی در مدارس

خبرگزاری شبستان:مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: نیازهای آموزشی،هوشمندسازی کلاس ها و بهره مندی از تکنولوژی آموزشی برای کیفیت بخشی تعلیم و تربیت موجب شده است تا از خیرین برای این منظور طلب یاری کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مرتضی تمجیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز(4 اردیبهشت) در نوزدهمین همایش خیرین مدرسه ساز استان زنجان گفت: خیرین مدرسه ساز تنها معماران ساختمانی نیستند، بلکه سازندگان مهر و دوستی و الگوی ایثارگری هستند که از بهترین دارایی خود برای رشد معنوی دیگران گذشت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه خیرین بلوغ فکری خود را در عمل نشان دادند، ادامه داد: خیرین درس ایثار را به همه یاد می دهند.

 

این مقام مسوول افزود: در استان زنجان 180 هزار دانش آموز در قالب 2 هزار و 200 مدرسه و 1600 ساختمان مشغول تحصیل هستند که بخش قابل توجهی از این ساختمان ها تخریبی بوده و نیازمند مقاوم سازی هستند.

 

تمجیدی با تاکید بر اینکه دولت به جهت محدودیت بودجه ای قادر نیست مدارس جدیدی احداث کند ، خاطرنشان کرد: اعتبار کافی برای تعمیر مدارس تخریبی و نیازمند به مقاوم سازی وجود ندارد.

 

به گفته وی، از اینرو نیازمند مشارکت بخش خصوصی و خیرین مدرسه ساز هستیم که در سنوات گذشته اقدامات بسیاری در این راستا از سوی خیرین انجام شده است.

 

تمجیدی با یادآوری اینکه علیرغم تلاش خیرین همچنان در بحث تجهیزات نیازمند مساعدت خیرین هستیم، ادامه داد: نیازهای آموزشی و هوشمندسازی کلاس ها و بهره مندی از تکنولوژی آموزشی برای کیفیت بخشی تعلیم و تربیت موجب شده است تا از خیرین برای این منظور طلب یاری کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به تنگناهای دستگاه تعلیم و تربیت استان در بحث سخت افزاری اشاره کرد و گفت: با وجود همراهی اولیای دانش آموزان در کمک به مدارس هنوز با کمبودهایی مواجه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه 90 درصد مدارس با سرانه ناچیز اداره می شوند و مدارس نیازمند مساعدت خیرین هستند، گفت: استان زنجان در حوزه بهداشت و درمان توانسته است حرف های خوبی در سطح کشور بزند چرا که بهترین خیرین در حوزه بهداشت و درمان در زنجان مشغول فعالیت هستند.

 

این مقام مسوول به تلاش خیرین مهرانه و کلیوی در سطح استان اشاره کرد و گفت: امید می رود مشارکت خیرین در مدارس بیش از گذشته باشد چرا که کلید توسعه تعلیم و تربیت است و باید زمینه برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

 

وی اولین زیرساخت برای درخشش دانش آموزان را مدارس مناسب با امکانات مطلوب عنوان کرد و گفت: اگر فضای مدارس برای تحصیل دانش آموزان مناسب نباشد نمی توان انتظاری بر بالندگی دانش آموزان داشت.

نظر شما