شناسهٔ خبر: 19022739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

تغییری که شایعه‌سازان آن را تاب نیاوردند

دروغ‌پردازی اصلاح‌طلبان علیه سرپرست جدید دانشگاه آزاد/ اگر مدرکش دیپلم بود چرا پس از حکم آخوندی برای او اعتراض نکردید؟!

اگر واقعا شایعات مربوط سرپرست جدید دانشگاه آزاد صحت دارد – که ندارد – چرا تا کنون اصلاح طلبان درباره آن افشاگری نکرده اند؟

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی صراط - به دنبال تغییر رییس دانشگاه آزاد اسلامی که با رای هیات امنای این دانشگاه صورت گرفت، محافل اصلاح طلب جوسازی کم سابقه‌ای علیه این تصمیم به راه انداختند.

به گزارش صراط، آنها ابتدا، تلاش کردند تا با برجسته کردن خبر خروج وزرای بهداشت و علوم از جلسه هیات امنا برای حضور در هیات دولت، تصمیم این دانشگاه را شبهه دار بدانند.

این در حالی است که تصمیم مذکور با رای هیات امنا اتخاذ شده و از قضا ترکیب این هیات نیز تغییری نکرده و صرفا بعد از درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی، با رای اعضا، علی اکبر ولایتی به ریاست هیات امنا رسیده است.

از سوی دیگر، در حالی که نشانه های وجود برخی اختلافات میان رییس سابق دانشگاه آزاد با مرحوم هاشمی قابل مشاهده بود، رسانه های رسمی و غیررسمی اصلاح طلب تلاش کردند با رواج این موضوع که میرزاده انتخاب مرحوم هاشمی بوده، هاله ای مقدس دور او کشیده و هر گونه تغییر وی را تقبیح کنند. حال آنکه، چنانکه گفته شد تصمیم مذکور در خود هیات امنا به روال همیشگی گرفته شده است.

لازم به یادآوری است که با تغییر دولت سابق و روی کار آمدن دولت روحانی، هیات امنای دانشگاه آزاد که ترکیب اعضای حقوقی آن یعنی نمایندگان دولت تغییر کرده بود، رییس دانشگاه را تغییر داد و چنین موضوعی امری بدیهی است؛ از قضا، تصمیم اخیر در حالی رخ داده که ترکیب هیات امنا به جز جانشینی ولایتی با مرحوم هاشمی، تغییری نکرده است.

جوسازی بعدی اصلاح طلبان، حمله به سرپرست جدید این دانشگاه است. بلافاصله پس از اعلام سرپرستی علی محمد نوریان، محافل رسانه ای اصلاح طلب با هجمه شدید به او، ابتدا وی را از خویشاوندان ولایتی معرفی کرده و انتصاب مذکور را زیر سوال بردند. سپس تلاش کردند او را به نزدیکان محمود احمدی نژاد نسبت دهند. آنها در این راه حتی انتصاب وی به سمت قائم مقام هواشناسی وزیر راه، توسط عباس آخوندی را هم وارونه نشان دادند و چنین وانمود کردند که وی به دلیل سفارش کردن چند مدیر به آخوندی و مقاومت وزیر، وزارت راه را ترک کرده است!

شایعه سازی غیرمستند و کذب در این باره ادامه داشت تا اینکه به یک دروغ جدید رسید. بر این اساس، آنها مدرک تحصیلی سرپرست جدید دانشگاه آزاد را دیپلم اعلام کردند که تنها یک مدرک معادل کارشناسی دارد.

این شایعه سازی و رواج گسترده آن در فضای مجازی در حالی است که نوریان دارای مدرک دكتراي مهندسي برق - مشترك دانشگاه صنعتي شريف و دانشگاه ولز انگلستان (C)، كارشناسي ارشد مهندسي برق، دانشگاه كارديف انگلستان، كارشناسي ارشد مديريت دولتي، رده يك هواشناسي ( بالاتر از ليسانس) و كارشناسي فيزيك كاربردي، دانشگاه صنعتي شريف است.

فارغ از این کذب گویی ها، سوالی که مطرح می شود این است که اگر واقعا شایعات مربوط سرپرست جدید دانشگاه آزاد صحت دارد – که ندارد – چرا تا کنون اصلاح طلبان درباره آن افشاگری نکرده اند؟ چرا زمانی که در وزارت راه زیر نظر آخوندی معاون هواشناسی شد، خبری از این افشاگری ها نبود؟ چگونه است که درست پس از برکناری میرزاده و انتخاب نوریان به عنوان سرپرست، ناگهان این همه افشاگری ادعایی علیه او رو می شود؟!

نظر شما