شناسهٔ خبر: 19020385 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه تهران:

دانشگاه تهران به دنبال ترویج اخلاق حرفه‌ای در بین دانشجویان است

71491 / 99999

معاون فرهنگی دانشگاه تهران مهم‌ترین کمبود دانشگاه‌های کشور را سرانه بودجه و فضای فرهنگی برشمرد و گفت: دانشگاه تهران به دنبال گسترش اخلاق حرفه‌ای در بین دانشجویان است.

صاحب‌خبر -

دکتر مجید سرسنگی، در گفت و گو با ایسنا، مهم‌ترین کمبود دانشگاه‌های کشور را سرانه بودجه و فضای فرهنگی برشمرد و گفت: دانشگاه تهران به دنبال گسترش اخلاق حرفه‌ای است.

وی افزود: گسترش اخلاق حرفه‌ای به این معناست که یک دانشجو در محیط دانشگاه در برخورد با استاد چگونه رفتار کند و یا یک کارمند در مواجهه با دانشجو چگونه عمل کند.

سرسنگی با اشاره به اهمیت مشارکت‌پذیری اجتماعی با بیان اینکه باید عده زیادی از دانشجویان را از حالت انفعال درآوریم و فعالشان کنیم گفت:  تعداد زیادی از دانشجویان هیچ‌گونه فعالیتی ندارند و فقط بین خانه یا خوابگاه و دانشگاه در رفت و آمد هستند و فقط درس می‌خوانند اما ما اعتقاد داریم که در دانشگاه درس خواندن کار اولیه همه است و تفاوت دانشگاه با آموزشگاه‌های دیگر این است که در آن، دانشجویان  تجربه زندگی را کسب می‌کنند و یاد می‌گیرند چگونه در اجتماع فعالیت، کار و زندگی کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: باید کاری انجام شود که دانشجویان الگو باشند و یکی از کارهای ما در این راستا این است که مشارکت‌پذیری اجتماعی را در دانشجویان بالا ببریم.

وی افزود: دانشگاه مجموعه‌ای از طیف‌های مختلف با سلیقه‌های مختلف است و ما امیدواریم به جایی برسیم که برای هر یک از دانشجویان برنامه داشته باشیم. طبع و سلیقه و جایگاه اجتماعی و خانواده و نیازهای فرهنگی افراد را بشناسیم و بر اساس این نیازها برای او طراحی برنامه کنیم.

اجرای 41 طرح کلان فرهنگی برای دانشجویان دانشگاه تهران در سال جاری 

دکتر مجید سرسنگی با بیان اینکه برهمین اساس 41 طرح کلان فرهنگی برای اجرا در سال 96 در دانشگاه تهران آماده شده است که می‌تواند به ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه منجر شود اظهار کرد:  از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به ساخت و تجهیز چند مرکز فرهنگی و ورزشی، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مسابقات مناظره به زبان انگلیسی، تولید و اجرای نمایش‌های دانشجویان و استادان در مرکز تئاتر مولوی، و حمایت از تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، و هنری اشاره کرد.

وی به تأسیس و راه‌اندازی شورای عالی موزه‌های دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ما توانستیم شورای عالی موزه‌ها را تشکیل دهیم که البته هنوز جدید است و اولین جلسه آن تا چند وقت دیگر تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: دو موزه خیلی مهم تحت اختیار ما است باغ موزه نگارستان و موزه مقدم که از موزه‌های مهم کشور در تهران محسوب می‌شوند و اهمیت این دو موزه وقتی مشخص می‌شود که در نظر داشته باشیم این دو باغ موزه دیدنی، پربازدیدترین مقصد گردشگری شهر تهران در سال‌های گذشته بوده‌اند. از همین رو تکمیل و توسعه نگارخانه‌ها و عمارت‌های مختلف این مجموعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام

نظر شما