شناسهٔ خبر: 19012686 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مقامات دانمارکی مدعی شدند

هک شدن رایانه‌های وزارت دفاع دانمارک توسط روسیه

وزیر خارجه دانمارک می‌گوید هکرهای روس که احتمالاً به سرویس‌های اطلاعاتی این کشور وصل‌اند، به رایانه‌های وزارت دفاع دانمارک حمله کرده و 2 سال به ایمیل‌های کارکنانش دسترسی داشته‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: مقامات دانمارکی می‌گویند هکرهای روس در سال‌های 2015 و 2016، رایانه‌های وزارت دفاع دانمارک را هک کرده و به ایمیل‌های کارکنان این وزارتخانه دست پیدا کرده‌اند.

این ادعا در حالی رسانه‌ای می‌شود که روابط  غرب و مسکو بر سر تلاش ادعایی روسیه برای هک کردن سامانه‌های انتخاباتی آمریکا، فرانسه و انگلیس، به تیرگی گرائیده است.

آنطور که رویترز گزارش داده، خبر هک شدن رایانه‌های دانمارک را سرویس امنیت سایبری وزارت دفاع این کشور منتشر کرده و گفته «یک بازیگر خارجی» از مقامات این کشور جاسوسی کرده و به اطلاعات غیرطبقه‌بندی‌شده دسترسی پیدا کرده است.

وزارت خارجه دانمارک اما روایت صریح‌تری از ماجرا دارد.

«کلاوس فردریکسن» وزیر خارجه دانمارک گفته «این (ماجرا) به سرویس‌های اطلاعاتی یا مقامات دولت مرکزی روسیه مرتبط است و ما دائماً در تلاشیم که با این نفوذ مقابله کنیم.»

وزارت دفاع دانمارک گفته که سخنان وزیر خارجه این کشور «صحیح» است ولی از ارائه بیشتر در خصوص جزئیات خودداری کرده است.

روزنامه دانمارکی «برلینسک» مدعی است که این حمله هکری توسط اعضای گروه «خرس لوکس» انجام شده؛ همان گروهی که آمریکایی‌ها می‌گویند در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر به کامپیوترهای حزب دموکرات حمله کرد و اطلاعات مسروقه را به نفع ترامپ منتشر کرد.

تلاش خبرگزاری رویترز برای گرفتن پاسخ از مقامات کرملین در خصوص ادعاهای مقامات دانمارک بی‌نتیجه بوده است.

نظر شما