شناسهٔ خبر: 19012680 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رونی یا راشفورد جایگزین می‌شوند اما ...

یونایتد بدون زلاتان فلج می‌شود؟

پنج‌شنبه شب، شب تلخی برای باشگاه منچستریونایتد و هوادارانش بود چون زلاتان ایبراهیموویچ با مصدومیتی سخت، این فصل را از دست داد و حتی چند ماه از فصل را هم باید از خانه دنبال کند. فوق‌ستاره سوئدی یونایتد‌ها از ناحیه رباط زانو به شدت مصدوم شد و حالا این سوال پیش آمده که این تیم بدون مهره اصلی گلزنی خود چه روندی را طی می‌کند؟

صاحب‌خبر -

زلاتان در این فصل آماری فوق‌العاده داشت و یونایتد به شکلی کاملا محسوس به او وابسته شده‌ است؛ اما حالا خوب می‌داند که این ستاره خوش قد و قامت، 9 ماه باید خانه‌نشین باشد. زلاتان با 28 گل، در صدر جدول گلزنان این تیم قرار داشت و پس از او «خوان ماتا» با 10 گل قرار دارد. در زمینه ایجاد موقعیت نیز، ایبرا 88 موقعیت ایجاد کرده و در صدر است. پوگبا با 81 ایجاد موقعیت، ماتا (62)، مخیتاریان (55) و وین رونی (50) در رده‌های بعدی ایستاده‌اند. همین آمار نشان می‌دهد نبود زلاتان برای این تیم چه فاجعه‌ای رقم می‌زند؛ اما مورینیو می‌خواهد جانشینی مناسب برای زلاتان پیدا کند؛ آن هم در حالی که می‌داند آمار منچستریونایتد بدون حضور او، قابل تامل و غیرقابل قبول است. مشخص است که تیم مورینیو شدیدا به زلاتان وابسته است. آنها اکنون برای رسیدن به چهار تیم برتر انگلیس و راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا می‌جنگند که بدون حضور زلاتان کاری مشکل خواهد بود.

همچنین یونایتد به قهرمانی لیگ اروپا در این فصل دل بسته که اگراین اتفاق بیفتد، آنها خود به خود به لیگ قهرمانان فصل بعد راه پیدا خواهند کرد. یونایتد در نیمه‌نهایی لیگ اروپا در این فصل باید با سلتاویگو اسپانیا بازی کند که در زمین خود تیم خوبی است. در فینال هم آژاکس یا لیون منتظر یونایتد خواهند بود اگر این تیم بتواند از پس سلتا بربیاید.

مورینیو حال و روز تیمش را خوب ندانست: در بحران فرو رفته‌ایم. تنها امید هواداران به بازی خوب تیم مقابل چلسی در هفته قبل است که آنها بدون حضور زلاتان موفق به پیروزی شدند. راشفورد عالی کار کرد و توانایی‌های خود را بار دیگر به معرض نمایش گذاشت. عده‌ای به خاطر آن عملکرد، معتقدند که باید روی راشفورد حساب کرد و او را جانشین زلاتان کرد. با بازگشت رونی شاید بتوان روی اسطوره یونایتد هم حساب باز کرد. او و شاید هم راشفورد در این مقطع حساس باید به داد هواداران یونایتد برسند.

نظر شما