شناسهٔ خبر: 19012526 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

آژير

صاحب‌خبر -

عروسی مرگبار
ایرنا| اجرای رسم نادرست تیراندازی در عروسی در روستای «چمن بید» شهرستان لردگان یک کشته برجای گذاشت.  در این آیین نادرست مرد 39 ساله‌ای که خودش از اسلحه استفاده می‌کرد به علت سهل‌انگاری و برخورد ساچمه، از ناحیه پهلو مجروح شد. تیراندازی در محافل عروسی و عزا در برخی شهرهای چهارمحال وبختیاری و استان‌های همجوار به‌عنوان یک آیین نادرست رواج دارد که در برخی موارد این آیین‌ها را به مصیبتی برای شرکت‌کنندگان در مراسم تبدیل می‌کند. مصدوم به بیمارستان شهدای لردگان منتقل شد، اما به علت شدت جراحت جان باخت. در سال‌های اخیر، برای از بین بردن این رسم غلط نشست‌های مختلفی بین ریش‌سفیدان، سران طوایف و قبایل مختلف استان برگزار شده است، اما همچنان رواج دارد.

«علی ملخ» دستگیر شد

شهروند| دزدان مسلح جیرفت که امنیت را از مردم این شهر گرفته بودند به دام قانون افتادند. وقتی گزارش‌های متعدد مبنی بر سرقت مسلحانه از تعدادی پمپ بنزین، سرقت مسلحانه پول نقد، اسناد و احشام از شهروندان به ماموران پلیس ارایه شد، رسیدگی به این پرونده و دستگیری سارقان در دستور کار دادستانی و پلیس قرار گرفت. طی یکسری اقدامات پلیسی و در یک عملیات غافلگیرانه سرکرده این باند به همراه دوتن دیگر از اعضای این باند در شهرستان عنبرآباد توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شدند. در این عملیات یک قبضه کلت کمری همراه با مقادیری فشنگ به همراه یک دستگاه خودرو سواری از سارقان کشف و ضبط شد. اعضای این باند تاکنون به 5فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده‌اند. پرونده در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد درحال رسیدگی است و مالباختگان می‌توانند جهت طرح شکایت به این دادسرا مراجعه کنند.

قم، ايستگاه آخر سارق جلو بانکي
شهروند| يک سارق جلو بانکي در قم دستگیر شد و متهم در مجموع به 122 سرقت در چهار استان کشور و هشت سرقت در قم اعتراف کرد.  در پي وقوع چندين سرقت جلو بانکي در قم موضوع در دستور کار ماموران آگاهي استان قرار گرفت. سارق در ساعاتي از روز با تعقيب مشتريان بانک‌ها از غلفت آنها استفاده و پول درون خودروشان را سرقت مي‌کرد. با بررسي جغرافياي جرم و انجام اقدامات پليسي در نهايت سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار در يکي از استان‌هاي غربي شناسايي شد. بلافاصله با هماهنگي مقام قضائي اکيپي از ماموران آگاهي استان به مخفيگاه وي اعزام شدند و سرانجام متهم دستگير شد. متهم  طي چندين نوبت تحقيقات فني در پليس آگاهي استان لب به اعتراف گشود و به هشت سرقت در قم و در مجموع به 122 فقره سرقت در چهار استان ديگر اعتراف کرد.

تشییع پیکر شهید نیروی انتظامی در اهواز

شهروند| پیکر ستوان دوم شهید سعید طرفی از ماموران نیروی انتظامی خوزستان و کلانتری 15 اهواز روز شنبه با حضور جمعی از مردم و مسئولان در اهواز تشییع شد.  آیین وداع و تشییع پیکر شهید ستوان دوم سعید طرفی که هنگام دستگیری یک سارق حرفه‌ای به شهادت رسید در محل فرماندهی انتظامی خوزستان و بلوار قدس اهواز برگزار شد. سپس پیکر این شهید برای تدفین و خاکسپاری به گورستان سید‌هادی از توابع حمیدیه منتقل شد. در روز 31 فروردین‌ماه ماموران وظیفه‌شناس کلانتری 15 اهواز برای دستگیری یک سارق حرفه‌ای وارد عمل شدند‌ و پس از ورود به منطقه‌ای که سارق در آن‌جا حضور داشت، قصد دستگیری وی را داشتند که این سارق با دیدن ماموران پلیس با خودرو اقدام به فرار کرد. این سارق هنگام فرار با مامور وظیفه‌شناس و جان برکف، ستوان دوم سعید طرفی روبه‌رو شد و او را با خودرو خود زیر گرفت اما سایر ماموران، از متواری شدن سارق جلوگیری و وی را که یک مالخر بود، دستگیر کردند. ستوان دوم سعید طرفی در این حادثه به دلیل جراحات شدید به درجه شهادت
 نایل شد.

نظر شما