شناسهٔ خبر: 19012514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

ایران موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است

موشه آرنز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا گفت: ایران با حمایت از جنبش های اسلامی موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 4 فروردین 63

چکیده:

  • سخنگوی هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تهران: شمارش آراء حوزه انتخابیه تهران پایان یافت.

 

  • موسوی: اوضاع اقتصادی کشور در حال حاضر در وضعیت مناسبی است.

 

  • وزیر کار ویژگی های قانون جدید کار را تشریح کرد.

 

  • وزیر دفاع سوریه: دمشق اجازه نخواهد داد اسرائیل موازنه قوا را در منطقه به نفع خود تغییر دهد.

 

  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ایران موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است.

 

انتخابات تهران به دور دوم کشید

محمد صادق حقیقت سخنگوی هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تهران اعلام کرد: شمارش حوزه انتخابیه تهران به پایان رسید و پس از پایان بررسی تعدادی از صندوق های مورد نظر در هیئت نظارت شورای نگهبان نتیجه نهایی آراء حوزه انتخابیه تهران به زودی اعلام می شود.

 به گفته وی  14 نفر در مرحله اول انتخابات از تهران به مجلس راه پیدا کرده اند و 32 نفر نیز به دور دوم کشیده شده اند. بر اساس این گزارش هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، گوهرالرشیعه دستغیب، ربانی املشی، عباس شیبانی، عاطفه صدیقی(رجایی)، محمد علی موحدی کرمانی، جلال فارسی، فخرالدین حجازی، هادی غفاری، سید محمود دعایی، مهدی شاه آبادی، قربانعلی دری نجف آبادی، محسن مجتهد شبستری افرادی هستند که در دور اول انتخابات از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافته اند.(1)

 

موسوی: روابط ما با جهان خارج در وضعیت عادی است

کارکنان کارخانه پارس الکتریک با آقای مهندس موسوی نخست وزیر کشورمان دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار با ارائه گزارشی از اوضاع کشور گقت: اوضاع اقتصادی کشور در حال حاضر در وضعیت مناسبی است و روابط ما با جهان خارج در وضعیت عادی است و امروز همه جهان در شگفتی هستند که چگونه انقلابی که همه به آن پشت کرده اند مشکلات را تحمل می کند.

وی افزود: اگر به توطئه های عظیمی که توسط لیبرال ها و گروه های منحرف در کشورمان دامن زده شد نگاه کنیم و به سرنوشت چهره هایی که آمریکا در داخل ایران مخفی کرده بود بنگریم عظمت انقلاب را خواهیم فهمید.

وی گفت: از توطئه آمریکا و شوروی و سایر قدرت های بزرگ و همچنین سفرهای مرموزی که در منطقه صورت می گیرد باید به راز این معجزه پی ببریم.

آقای موسوی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تمام انتخاباتی را که در جهان برگزار می شود با انتخابات خودمان مقایسه کنیم به راز جاودانگی این انقلاب پی خواهیم برد.(2)

 

وزیر کار: اخراج کارگران سخت می شود

ابوالقاسم سرحدی زاده وزیر کار و امور اجتماعی در آستانه روز کارگر ویژگی های قانون جدید کار را تشریح کرد.

وی گفت: با جمع آوری نظرات و پیشنهادات در مورد پیش نویس قانون کار آنرا به هیئت دولت ارائه کرده ایم تا پس از تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. در قانون جدید کار تبصره های جدیدی در مورد فعالیت ها و اختیارات انجمن ها و شوراهای اسلامی اضافه کرده ایم که بسیار مناسب هستند.

وی افزود: از ویژگی های قانون جدید کار جلوگیری از اخراج کارگران از واحدهای تولیدی می باشد و مثل سابق کارفرما نمی تواند کارگر را اخراج نماید مگر با نظر شوراها و هیئت های حل اختلاف (3)

 

سوریه: به اسرائیل اجازه تغییر موازنه را نمی دهیم

مصطفی طلاس وزیر دفاع سوریه طی نطقی خطاب به واحدهای نیروی هوایی سوریه گفت: سوریه با امکاناتی که در اختیار دارد و  با کمک شوروی و ملت عرب قادر به دفع هر گونه تجاوز بوده و پرده از قدرت خود تا زمان مناسب برنخواهد داشت.

وی افزود: سوریه با قدرت و بینش صحیح برنامه های آینده را مشخص می کند و به اسرائیل اجازه نخواهد داد موازنه قوا در منطقه را به نفع خود تغییر دهد؛ طلاس تاکید کرد: تا زمانی که رژیم اسرائیل خاک اعراب را ترک نکرده مقاومت ادامه خواهد یافت و سوریه به نقش خود در دفاع از لبنان و کیان ملت عرب ادامه خواهد داد.(4)

 

موشه ارنز: ایران موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است

موشه ارنز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا گفت: ایران با حمایتی که از جنبش های اسلامی می کند موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است.

وی افزود: این جنبش ها تمامی دنیای غرب را نیز تهدید می کند و اسرائیل نیز در حال حاضر توانایی کافی برای جلوگیری از خطر فزاینده گسترش حرکت های اسلامی در منطقه را ندارد. گفتنی است ریگان نیز چند روز پیش خواهان مبارزه دولت آمریکا با جنبش های رهایی بخش در تمام جهان بویژه در منطقه خاورمیانه شده است.(5)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 4 اردیبهشت 63، ص 2
2. اطلاعات، 4 اردیبهشت 63، ص 3
3. اطلاعات، 4 اردیببهشت 63، ص 4
4. اطلاعات، 4 اردیبهشت 63، ص 16
5. جمهوری اسلامی، 4 اردیبهشت 63، ص 3

انتهای متن/

برچسب‌ها:

نظر شما