شناسهٔ خبر: 19012177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ضربه بحران اقتصادی ونزوئلا به شرکت‌های آمریکایی

فرانس ۲۴ اعلام کرد: برخی شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظیر پپسی، جنرال موتورز و اورئو از بحران اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا آسیب دیده‌اند.

صاحب‌خبر -
فرانس ۲۴ اعلام کرد: برخی شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظیر پپسی، جنرال موتورز و اورئو از بحران اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا آسیب دیده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از فرانس24؛ بحران اقتصادی در ونزوئلا به ضرر شرکت‌های بزرگ آمریکایی تمام شده است به گونه‌ای که در آخرین اقدام دولت ونزوئلا کارخانه تولید محصولات جنرال موتورز در ونزوئلا را ضبط کرد.

در پی این اقدام که روز چهارشنبه هفته گذشته صورت گرفت دولت ونزوئلا این کارخانه را ملی اعلام کرد و سپس تولید خودروهای جنرال موتورز در این واحد متوقف شده و 2700 کارگر این واحد نیز از کار بیکار شده‌اند.

این اقدام به دلیل شرایط بحرانی بازار خودرو در ونزوئلا صورت گرفت.

جنرال موتورز 69 سال بود که در ونزوئلا فعالیت می‌کرد اما تنها شرکتی نبود که از بحران در ونزوئلا آسیب دیده است.

شرکت کیمبرلی کلارک تولیدکننده محصولات بهداشتی نیز طی چند ماه گذشته شاهد آن بوده است که واحد تولیدی این شرکت در ونزوئلا توسط دولت این کشور ضبط شده و از 153 میلیون دلار ضرر خبرداده است.

شرکت پپسی یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی در جهان نیز اکتبر سال 2016 از ضرر 1.4 میلیارد دلاری خود در ونزوئلا در پی تداوم بحران اقتصادی در این کشور خبرداد.

شرکت مندلز تولید کننده محصولات غذایی که توسط برند اورئوی آمریکا در ونزوئلا تولید می‌شد از ضرر 778 میلیون دلاری این شرکت در ونزوئلا خبرداده است.

نظر شما