شناسهٔ خبر: 19011396 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حاشيه‌سازي اماراتي‌ها قبل از رويارويي با استقلال

الهلال را در محاق ببر و صعود كن!

روزنامه جوان

هفته پنجم رقابت‌هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در حالي طي امروز و فردا پيگيري مي‌شود كه نماينده‌هاي ايران به دنبال راهي براي صعود به مرحله بعد هستند.

صاحب‌خبر -
نویسنده: دنيا حيدري

هفته پنجم رقابت‌هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در حالي طي امروز و فردا پيگيري مي‌شود كه نماينده‌هاي ايران به دنبال راهي براي صعود به مرحله بعد هستند. هرچند كه با موضع‌گيري حريفان عربستاني و اماراتي، تيم‌هاي ايراني بايد خود را براي جنگيدن در دو جبهه فني و روحي رواني آماده كنند.
 
قهرمان ليگ ايران در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا شرايط چندان جالبي ندارد. مردان برانكو با پنج امتياز در رده سوم جدول حضور دارند و براي آنكه شانس خود براي صعود را از دست ندهند، بايد در بازي امروز كه ساعت 19:30 در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط برگزار مي‌شود، الهلال عربستان را با دست خالي از زمين مسابقه بدرقه كنند. البته به شرط آنكه آنطور كه طارمي مي‌گويد، هيچ تيري به خطا نرود. رويارويي با الهلال، صدرنشين گروه D بدون شك سخت‌ترين بازي پرسپوليس است و نيازمند تدبيري ويژه، خصوصاً اينكه برانكو نيز به اهميت اين جنگ به خوبي واقف است: «با تيمي بازي مي‌کنيم که بيش از ۵۲ قهرماني داشته و هميشه در ليگ قهرمانان آسيا و معمولاً در نيمه‌نهايي اين رقابت‌ها حضور داشته است. ضمن اينكه دو هفته قبل از پايان ليگ عربستان قهرمان شده و انگيزه خوبي دارند. طبيعتاً بازي سختي در انتظار ماست. خصوصاً اينکه سه بازيکن ما نمي‌توانند بازي کنند. سيدجلال حسيني به عنوان کاپيتان، سروش رفيعي و محمد انصاري را در اختيار نداريم، اما در بازي رفت هم به‌رغم از دست دادن نتيجه نشان داديم الهلال از ما برتر نيست. امروز هم ما با اتحاد و همدلي و خوشبيني و براي كسب نتيجه به ميدان مي‌رويم و اميدوارم كه موفق باشيم.» با اين وجود، تساوي يك- يك در بازي رفت نشان داد سرخپوشان مي‌توانند اين تيم را شكست دهند. البته به شرط آنكه اندكي با دقت‌تر بازي كنند و شايد تغييرات اجباري در مسقط به سود قهرمان ليگ ايران تمام شده و شانس سرخپوشان براي صعود بيشتر شود. هرچند كه الهلال هم به گفته رامون دياز، سرمربي آن به چيزي جز برد نمي‌انديشد: «به صعود مي‌انديشيم. اگرچه بازيكن برتري نسبت به پرسپوليس نداريم، اما نفرات خوبي داريم. درست است صدرنشين هستيم، اما صعود هنوز قطعي نيست، پس به هيچ عنوان به تساوي فكر هم نمي‌كنيم و با تمام وجود هجومي و براي برد بازي مي‌كنيم.» حساسيت بازي پرسپوليس با الهلال عربستان باعث شده تا مدير مسابقات ليگ قهرمانان آسيا براي نظارت دقيق بر اين ديدار راهي مسقط، پايتخت عمان شود.
  
جدال براي سه امتياز
ذوبي‌هاي اصفهان در حالي ساعت 20:30 امروز ميزبان العين امارات هستند كه با توجه به تساوي يك – يك در بازي رفت، ‌دو تيم براي صعود نياز مبرم به سه امتياز اين ديدار دارند و اين مي‌تواند كار آنها را سخت‌تر و حساس‌تر كند. هرچند كه ذوب‌آهن، تيم هفت امتيازي گروه  B اين فرصت را دارد تا با استفاده از امتياز ميزباني همه چيز را به سود خود تمام كند. با اين وجود اما غفلت از تلاش اماراتي‌ها مي‌تواند كار نماينده اصفهاني ايران را سخت كند. زوران ماميچ، سرمربي العين امارات با تأكيد به اينكه ذوب‌آهن يكي از تيم‌هاي خوب و با برنامه به شمار مي‌رود، گفت: «اين يکي از مهم‌ترين بازي‌هاي ما به شمار مي‌رود زيرا سرنوشت گروه در اين ديدار مشخص مي‌شود و بايد بهترين عملکرد خود را به نمايش بگذاريم و مانع آن شويم که بازيکنان ذوب‌آهن ابتکار عمل را دست بگيرند، چراكه هدف ما در اين بازي برد است.» اما مجتبي حسيني، ‌سرمربي ذوب‌آهن كه همه انتظار دارند بتواند با تبحري كه در دفاع دارد از عهده ابزار هجومي العين برآيد، ‌تأكيد دارد كه تيمش در خانه جز به برد نمي‌انديشد.
  
آزادي عليه حاشيه‌سازي اماراتي‌ها
در يكي از حساس‌ترين بازي‌هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا، استقلال ساعت 20:15 فردا در ورزشگاه آزادي از الاهلي امارات پذيرايي مي‌کند. تيمي كه بازي دور رفت را با برتري به پايان برد و حالا ياران منصوريان در خانه به دنبال جبران مافات هستند، اما قبل از برگزاري اين بازي، عبدالمجيد حسين، مدير باشگاه الاهلي با اظهارات تندي عليه تيم‌هاي ايراني گفت: «بازي با تيم‌هاي ايراني هميشه سخت است خصوصاً اگر آنها ميزبان باشند، چراكه آنها فوتبال را از يك رشته ورزشي خارج كرده و به آن رنگ و بوي سياسي و ديني داده‌اند.» البته انتظاري غير از اين هم نمي‌توان داشت. تيم‌هاي حاشيه خليج هميشه فارس همواره سعي دارند با حاشيه‌سازي بيرون از بازي به نتيجه برسند و اين هم بازي تازه‌اي نيست.
  
خيز فرزندان كارون براي بردي ديگر
استقلال خوزستان، ‌ديگر تيمي است كه ساعت 20 فردا در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در دوحه قطر به مصاف الفتح عربستان مي‌رود. تيمي كه بار ديگر قاعده‌ها را به هم ريخته است. تيمي كه با دست خالي راهي اين رقابت‌ها شد و درست همانند اولين حضورش در ليگ برتر، ‌با نتايج به دست آورده همه را شوكه كرد. شاگردان پورموسي كه از لحاظ مالي قابل قياس با تيم‌هاي هم‌گروه خود نيستند، اكنون با هفت امتياز رده دوم جدول را در اختيار داشته و يكي از شانس‌هاي صعود هستند. فرزندان كارون فردا به مصاف الفتح عربستان مي‌روند. تيمي كه در گام نخست با حساب يك بر صفر مغلوب غيرت جنوبي‌هاي ايران شد و حالا خوزستاني‌ها بار ديگر براي پيروزي برابر الفتح خيز برداشته‌اند تا شانس خود براي صعود را بيشتر هم كنند و شايد فردا بار ديگر فرزندان جنوبي ايران يك‌بار ديگر همه را متعجب كنند.

نظر شما