شناسهٔ خبر: 19011208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کیهان و خوانندگان

صاحب‌خبر -

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* وقتی خبر رد صلاحیت برخی افراد سرشناس از نامزدی ریاست‌جمهوری را شنیدم بار دیگر به اقتدار نظام پی بردم و آن شب راحت خوابیدم. به افراد ضدانقلاب داخل و خارج و منافقین باید گفت این کشور صاحب دارد.
8631---0918
* اعضای محترم شورای نگهبان به ویژه حضرت آیت‌الله جنتی پاینده باشند که تنها به انجام تکلیف می‌اندیشند. عملکرد شورا بسیار تحسین‌برانگیز است و قابل تقدیر!
1648---0915 و 1713---0915 و 6273---0912
* در بحث مناظره‌ها دولت به مرگ گرفته بود تا به تب راضی شوند! گویا قرار بود دولت خطوطی را ترسیم کند که به اصطلاح کاندیداها از این خطوط قرمز دولت عبور نکنند تا مردم متوجه بی‌تدبیری‌ها، بی‌عدالتی‌ها، حقوق‌های نجومی، کارنامه خالی دولت یازدهم در بحث اقتصاد و تورم، رکود و بیکاری و... نشوند.
1487---0918 و 1200---0917 و 932---56 و 1985---0453
* جناب وزیر کشور! در فتنه 88 این مردم بودند که در 9 دی حماسه‌ای ماندگار به پا کردند اگر شما از فتنه دیگری واهمه دارید، بهتر است به حماسه 9 دی رجوع کنید تا بدانید که بصیرت مردم و نگاه انقلابی آنان چگونه چشم فتنه را کور کرد. در انتخابات 96 غیر زنده بودن مناظره خود به نوعی فراهم کردن زمینه برای ناامنی در انتخابات بود که خدا را شکر منتفی شد.
6929---021
* اگر دولت مدعی است در این چهار سال مشغول آواربرداری خرابکاری‌های دولت قبل بوده پس چرا تعداد افراد بی‌کار جامعه به دو برابر افزایش پیدا کرده است و اکثر کارخانه‌های بزرگ کشور تعطیل شده‌اند. در همین پایتخت کشور خانواده‌های زیادی زیر آوار فقر دست و پا می‌زنند ولی هیچ یک از دولتمردان برایشان دل نمی‌سوزانند و به زندگی اشرافی خودشان سرگرم‌اند.
1479---0933 و 2770---0912
* از دولت سؤال می‌کنم که در این دولت چند کیلومتر خطوط ریلی و جاده‌ای احداث شده است و یا پیشرفت در ایمن کردن مسیرهای جاده‌ای در کارنامه 4 ساله دولت چقدر است؟ اکثراً آمارهای دولت روی کاهش تورم آن هم به قیمت رکود تمرکز داشته است در حالی که در مواردی مثل جاده‌ها، لایروبی رودخانه‌ها، مرمت یا احداث پل و... چه مقدار موفق بوده است؟
همتی
* از صدا و سیما انتظار می‌رود نسبت به پروژه‌های افتتاحی که انجام می‌گیرد یک پیشینه از زمان کلید خوردن پروژه و پیشرفت‌های آن در طی سال‌های قبل تا زمان افتتاح آن به مخاطبان ارائه دهد تا سهم این دولت و دولت سابق در اجرای پروژه مشخص شود. این دولت 3 سال و نیم طرحی افتتاح یا به بهره‌برداری نرساند حالا چه شده پروژه‌ها یک به یک افتتاح می‌شوند؟!
م.جعفری
* پاسخگویی به مطالبات مردم و رفع نیازهای کشور اصلی‌ترین وظیفه رئیس‌جمهور است، موضوعی که در این دولت، در برجام و امضای توافق‌های محرمانه گاه بی‌حاصل و گاه خسارت‌بار با دیگر کشورها خلاصه شد! در صورتی که دغدغه و مشکلات جامعه اصلاً ربطی به مذاکرات در مورد فن‌آوری بومی هسته‌ای و عقد قراردادهای بی‌حاصل با بیگانگان نداشت. و وارونه نمایی و غیرقابل حل نشان دادن مشکلات و سیاه‌نمایی و اتهام زدن به دیگران و ذکر دائمی نیاز به مذاکره با غربی‌ها باعث شد تا مسئله‌ای ساده، پیچیده نمایانده شود.
2298---0919
* آیا غربی‌ها به تعهداتشان در برجام عمل کرده‌اند که ما همچنان اصرار بر اجرای تعهداتمان می‌کنیم؟ در ضمن در مذاکرات سفرحجاج ایرانی به عربستان چه تضمینی است که به حجاج کشورمان آسیبی نرسد و یا اتفاقات ناگواری مثل حادثه‌ منا و سقوط جرثقیل دیگر جان حجاج‌مان را تهدید نکند؟ شفافیت در این موضوع امری ضروری است زیرا امکان دارد تکرار یک توافق بد و پر خسارت دیگر مثل برجام در راه باشد!
1924---021
* یکی از وزرای شیطان بزرگ اعلام کرده که کاسه صبر آمریکا در قبال ایران لبریز شده است! عرض می‌کنم به قول شهید بهشتی ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر! کاسه صبر شما چه لبریز شود چه نشود هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید. الحمدلله قدرت ایران روز به روز در حال افزایش است و احدی جرأت عرض اندام در مقابل ما را ندارد.
علیمردانی
* برجام را به دروغ باعث دور شدن سایه جنگ تعبیر کردند، به همت، تلاش و استعداد جوانان در اکثر زمینه‌های علمی، صنعتی و دفاعی و... بی‌توجه بوده‌اند، به جای اعتماد به نیروهای انقلابی و نخبگان به کشورهایی اعتماد کردند که پیشینه آنان پر از خصومت و کینه بر علیه مردم ایران است. علی‌رغم این همه دشمنی، در طی 3 دهه اخیر تهدید به گزینه نظامی بلوفی بود که همواره تکرار شد ولی چرا دولت یازدهم تهدیدهای تکراری و پالس‌های دشمنان را بزرگنمایی کرد و هنوز ادعای رفع سایه تهدید را تکرار می‌کند و نمی‌خواهد درک کند که به راستی دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند! این موضوع در 8 سال دفاع مقدس و وضعیت حال منطقه و آب‌های جنوبی کشورمان به خوبی نمایان است.
9715---021
* استاندار گیلان قول افتتاح خط ریلی راه‌آهن قزوین- رشت را تا ابتدای فروردین 96 داده بود اما با گذشت یک ماه از موعد مقرر شده هنوز طرحی افتتاح نشده است و مسئولان استانداری‌ها پاسخگوی سوالات نیستند.
5898---021
* استاندار تهران اظهار داشته که هزینه‌ها را بالا ببرید تا مهاجرت به تهران متوقف شود؟! این تفکر از یک مدیر اسلامی بعید است. چرا راهکار مقابله با مهاجرت را در رسیدگی به معیشت و رفع مشکلات شهرستان‌ها و روستاها جست‌وجو نمی‌کنید؟
8123---0919
* مسئولان روزنامه دولت این روزنامه را که از بیت‌المال ارتزاق می‌کند چگونه به طور رایگان توزیع می‌کنند و در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌دهند؟!
6563---0935
* از مسئولین امر درخواست می‌شود به مشکلات سهامداران پدیده شاندیز رسیدگی کنند. 136 هزار نفر چشم به راهند تا مشکلاتشان برطرف شود؟!
7109---0915
* ما جمعی از تاکسی‌داران مدل 1385 از استان محروم ایلام همچنان منتظر اسقاط تاکسی‌های خود هستیم. عمر مفید یک تاکسی 10 سال است با توجه به اینکه 10 سال از عمر خودروهای ما گذشته هزینه‌های حفظ آنها برایمان مشکل است. از مسئولین امر درخواست رسیدگی داریم.
0774---0918
* دولت اعلام کرد که به کلیه بازنشستگان 10 درصد اضافه خواهد شد ولی وقتی بررسی کردم دیدم کمتر از 10 درصد(حدود 9 درصد) به حقوقم اضافه شده است،‌ چرا؟!
فولادوند- بازنشسته فرهنگی اردبیلی
* مسئولان تامین اجتماعی ادعا کرده‌اند حداقل حقوق بازنشستگان 812 هزار تومان است ولی واقعیت این است که بنده با احتساب افزایش 14درصدی مبلغ 400 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنم. پس بقیه حقوق امثال ما چه می‌شود؟
1479---0933
* در تقاطع بزرگراه‌‌های آفریقا و شهید حقانی (چهارراه جهان‌کودک) برج‌های بلندی در حال ساخت است که متاسفانه این محدوده گنجایش خودروهای برج‌های 22 طبقه را ندارد چرا قبل از ساخت برج یا مرکز تجاری پیش‌بینی پارکینگ و خیابان آن نمی‌شود؟ و چگونه به این قبیل برج‌سازی‌ها مجوز داده می‌شود؟ تهران همین‌طور به پارکینگ خودرو تبدیل شده است و پاسخگوی این برج‌های بدون پارکینگ نیست.
محمدی
* طرح خیابان کرمان در منطقه‌14 سال‌هاست رها شده است و به مکانی برای تجمع سگ‌ها و گربه‌ها و معتادان تبدیل شده است و حتی وضع بهداشتی این مکان سلامتی اهالی را تهدید می‌کند. از مسئولان تقاضا دارم این پروژه نیمه‌کاره را که سال‌هاست خاک می‌خورد به سرانجام برساند.
6077---021

نظر شما