شناسهٔ خبر: 19011195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

روحانی؛

ایجاد اشتغال در کشور بسیار سخت و دشوار است/عده ای به جای کمک سنگ اندازی می کنند

رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی، عمرانی و کشاورزی در استان قزوین گفت: شرایط ایجاد شده پس از برجام شرایط خوب و مطلوبی بوده به‌گونه‌ای که در این روزها کشتی‌های بزرگ می‌توانند در بنادر پهلو بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در پایان مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی،  عمرانی و کشاورزی در استان قزوین که عصر امروز در شرکت صنعتی پایاپلمیر این استان برگزار شد، با اشاره به افتتاح بخش‌ها و طرح‌های مختلف در استان قزوین اظهار داشت: در استان قزوین بخش‌ها و طرح‌های مختلف عمرانی، صنعتی و کشاورزی افتتاح شد و مهم این است که از فضاهای ایجاد شده در راستای تولید و اشتغال در جامعه نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به وجود امنیت در کشور افزود: خداوند کشوری با امنیت به مردم عطا کرده و باید از این امنیت برای افزایش تولید و اشتغال در جامعه استفاده کرد و در این مسیر هم اقدامات مطلوب انجام شود.

رئیس جمهور ادامه داد: شرایط ایجاد شده پس از برجام شرایط خوب و مطلوبی بوده به‌گونه‌ای که در این روزها کشتی‌های بزرگ می‌تواند در بنادر پهلو بگیرد.

 

روحانی با بیان اینکه در جامعه امروز صادرات و واردات به کشور به راحتی انجام می‌شود، تصریح کرد: در آغاز دولت یازدهم صنایع پتروشیمی در تحریم بود و با سرکشی و پیگیری‌های صورت گرفته انبارها و فضاهای خارج از شرکت دارای حجم بسیاری از کالاهای تولیدی شد.

وی خاطرنشان کرد: در صنایع پتروشیمی گاز مورد نیاز شرکت‌ها و واحدهای تولیدی تأمین نبود چراکه فعالیت‌های نفتی نیمه‌تعطیل بوده و باید در این راستا اقدامات لازم صورت می‌گرفت.

رئیس جمهور یادآور شد: در جامعه امروز عده‌ای به جای کمک به ملت ایران هر روز سنگ‌اندازی می‌کنند و مردم هم با بی‌اعتمادی به حرف‌های نادرست، کار و اقدام خود را انجام می‌دهند.

روحانی مطرح کرد: امروز در استان قزوین با اعتبار یک هزار و 400 میلیارد تومان طرح و پروژه در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و عمرانی افتتاح شد که با افتتاح این پروژه‌ها بیش از 2 هزار و 500 نفر در واحدهای صنعتی مشغول به‌کار می‌شوند.

وی گفت: در جامعه امروز اگر یک فرد در کشور شغل مناسب داشته باشد، همه مردم جامعه باید خرسند باشند و همچنین اگر یک واحد تولیدی هم در کشور راه‌اندازی شود، خوشحالی مردم جامعه را به همراه دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز کشور در مسیر حرکت و پیشرفت قرار گرفته و واحدهای تولیدی که مشغول به فعالیت هستند به معنای روحیه‌بخشی به ملت است.

روحانی اضافه کرد: کشور ایران توان فراوانی در خصوص نیروی انسانی و مواد اولیه دارد به‌گونه‌ای که مواد پتروشیمی از عسلویه تهیه می‌شود و می‌تواند زمینه تولید محصولات بسیاری را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم 9 میلیون تن مواد پتروشیمی افزایش داشته که ارزش ارزی این مقدار 5.5 میلیارد دلار است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در صادرات غیرنفتی، نفتی و صنایع مختلف رشد مناسبی در کشور مشاهده می‌شود که در امور بسیار مهم و زیربنایی اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

روحانی با اشاره به سفر قبلی به استان قزوین خاطرنشان کرد: در سفر قبلی به استان قزوین وعده‌هایی داده شد که امیدواریم به این وعده‌ها جامعه عمل پوشانده شده باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان دولت یازدهم خط سوم راه‌آهن تهران - قزوین و قزوین - رشت به بهره‌برداری برسد و از رشت به سمت آستارا و از آستارا به سمت روسیه متصل شود.

رئیس جمهور عنوان کرد: 20 هزار هکتار آبیاری نوین تا پایان دولت یازدهم در استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

روحانی با بیان اینکه یک هزار و 111 طرح نیمه فعال از تسهیلات بانکی استفاده کرده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: در سال جاری هم این روند ادامه دارد تا برای جوانان اشتغال مناسب ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در جامعه امروز ایجاد اشتغال بسیار سخت و دشوار است، گفت: فقط پنج کشور در دنیا وجود دارد که می‌توانند سالانه 600 هزار شغل جدید ایجاد کنند و کشور ایران توانست در سال گذشته 630 هزار شغل خالص در کشور ایجاد کند.

رئیس جمهور با اشاره به اشتغال ایجاد شده در سال گذشته عنوان کرد: اما این رقم کافی نیست و باید برای اشتغال بیشتر آماده شد و همه مردم، مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی همکاری و مشارکت داشته تا کشور در مسیر پیشرفت تولید و اشتغال حرکت کند.

روحانی با اشاره به اهمیت حضور ملت برای مطالبات خود تصریح کرد: مردم با حضور در پای صندق‌های رأی باید مسیر مدنظر خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات به معنای فضایی است که مردم راه و نظر خود را انتخاب می‌کنند، ادامه داد: بزرگ‌ترین وظیفه ملت حضور در پای صندوق‌های رأی بوده و باید از میان کاندیداها، فرد اصلحی انتخاب شود که سرنوشت ایران و آینده را در مسیر رشد و تعالی سوق دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما