شناسهٔ خبر: 19011083 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -

 اینتر یا پارما حریف بعدی تیم نوجوانان
تیم نوجوانان به منظور آمادگی بهتر تا شروع جام جهانی در تورنمنت پانداکاپ چین حاضر می‌شود و اردویی را هم در ایتالیا برای برگزاری بازی با تیم ملی این کشور و اینتر یا پارما خواهد داشت. تیم‌ ‌فوتبال کمتر از ۱۷ سال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی هند آماده می‌کند، در روزها و ماه‌های گذشته زیر نظر عباس چمنیان برنامه‌های خود را پیش می‌برد. با رایزنی‌های انجام شده تیم‌ ‌ملی تا شروع رقابت‌های جام جهانی چند بازی و اردوی تدارکاتی را خواهد داشت. شاگردان عباس چمنیان پس از برگزاری اردو از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت راهی تورنمنت چهارجانبه پاندا کاپ چین می‌شود که تیم‌های ایران، چین، اسلواکی و مجارستان در این رقابت ها حضور خواهند داشت. همچنین تیم‌ ‌ملی دعوت نامه‌ای برای برگزاری اردو در ایتالیا دریافت کرده که در صورت حضور در این اردو با تیم‌ ‌ملی کمتر از ۱۷ سال به ایتالیا و اینترمیلان و پارما دیدار خواهد کرد. پس از این رقابت‌ها نیز و در اواخر مرداد تیم‌ ‌ملی دو دیدار دوستانه را با تیم‌ ‌ملی مجارستان برگزار می‌کند که این دو دیدار یا در ایران و یا در مجارستان خواهد بود.
غیبت 3 بازیکن کلیدی تراکتورسازی
در هفته بیست و نهم لیگ برتر
کمیته مسابقات سازمان لیگ اسامی محرومان هفته بیست و نهم لیگ برتر را اعلام کرد.‏ کمیته مسابقات اسامی محرومان هفته بیست و نهم لیگ برتر به شرح زیر اعلام کرد:‏ *ماشین‌سازی: محمد امین حاج‌محمدی، کاخبر کاکاشویلی * فولاد خوزستان: اسماعیل شریفات  * تراکتورسازی: شهرام گودرزی، محمد نوری و کرار جاسم محمد * ذوب‌آهن: حجت حق‌وردی.
موافقت وزیر با استعفای رئیس هیئت مدیره استقلال
وزیر ورزش و جوانان با استعفای رئیس هیئت مدیره استقلال موافقت کرد. مسعود سلطانی‌فر امروز  با تقدیر از زحمات  شهاب جهانیان با استعفای او از عضویت در هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران موافقت کرد. بنابراین گزارش اعضای جایگزین هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران بعد از پایان رقابت‌های لیگ برتر معرفی خواهند شد.
برانکو: در بازی قبل نشان دادیم الهلال برتر از ما نیست
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید تیمش فردا بازی سختی پیش رو دارد. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر الهلال عربستان اظهار کرد: با تیمی بازی می‌کنیم که بیش از ۵۲ قهرمانی داشته است و همیشه در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است و در نیمه نهایی هم معمولا حضور داشته است. آن‌ها دو هفته قبل از پایان لیگ خودشان قهرمان شدند. طبیعتا بازی سختی در انتظار ماست. خصوصا اینکه سه بازیکن ما نمی‌توانند بازی کنند. سیدجلال حسینی به عنوان کاپیتان، سروش رفیعی و محمد انصاری را در اختیار نداریم. وی افزود: علی‌رغم تمام این کم و کاستی‌ها تلاش‌مان را می‌کنیم تا با اتحاد و جنگندگی فردا نتیجه بگیریم. ما با خوش‌بینی مطلق وارد بازی‌ها می‌شویم و در اولین بازی هم نشان دادیم که آن‌ها بهتر از ما نیستند. همه چیز بستگی به این دارد که چه تیمی بیشتر انرژی خودش را حفظ کند.
مشهد میزبان احتمالی رقابت‌های انتخابی جوانان فوتبال آسیا
ورزشگاه مدرن امام رضا‌(ع) به احتمال زیاد میزبان رقابت‌های انتخابی کمتر از ۱۹ سال آسیا خواهد بود. پس از انجام قرعه‌کشی مرحله انتخابی رقابت‌های قهرمانی فوتبال جوانان آسیا، تیم‌ ‌ملی ایران با تیم‌های فلسطین، اردن و سوریه در گروه E قرار گرفتند. تیم‌ ‌ملی ایران به عنوان سر گروه در این مسابقات حاضر می‌شود و میزبان این گروه از مسابقات خواهد بود. بازهای این گروه به میزبانی مشهد و احتمالا ورزشگاه تازه تاسیس امام رضا‌(ع) که  مجهزترین ورزشگاه ایران است برگزار می‌شود. این رقابت‌ها از تاریخ ۱۳ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود. هنوز درباره سرمربی تیم‌ ‌ملی کمتر از ۱۹ سال تصمیم‌گیری نشده و در هفته‌ جاری سرمربی این تیم مشخص خواهد شد. تیم‌ ‌ملی کمتر از ۱۷ سال ایران مهر ماه سال جاری در مسابقات جام جهانی به میدان می‌رود و عباس چمنیان که یکی از گزینه‌های هدایت این تیم است، احتمالا در این مرحله از رقابت‌ها نمی‌تواند در کنار این تیم حضور داشته باشد چرا که جام جهانی و رقابت‌های انتخابی آسیا با فاصله بسیار کمی از هم برگزار می‌شود. تیم‌ ‌ملی جوانان ایران در دوره گذشته این بازی‌ها تا مرحله نیمه نهایی صعود کرد، اما در این مرحله با حساب شش بر پنج مغلوب عربستان شد و مجوز حضور در جام جهانی کمتر از ۲۰ سال را به دست آورد. هنوز میزبان نهایی این مسابقات معرفی نشده و ایران هم با ورزشگاه‌های تازه تاسیس خود می‌تواند میزبانی این رقابت‌ها را به دست بیاورد.

نظر شما