شناسهٔ خبر: 19008481 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

میرزاده برکنار و نوریان سرپرست دانشگاه آزاد شد

71491

رییس دانشگاه آزاد با تصویب اکثریت اعضاء هیات امنای این دانشگاه برکنار و علی محمد نوریان به عنوان سرپرست این دانشگاه انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در جلسه فوق‌العاده هیات امنای دانشگاه آزاد که امروز بعدازظهر برگزار شد، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیئت مؤسس و هیئت امنای این دانشگاه با تصویب اکثریت اعضاء هیات امنا برکنار و علی محمد نوریان به عنوان سرپرست این دانشگاه انتخاب شد.

حمید میرزاده در سال ۱۳۸۶ با دعوت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عضو هیئت مؤسس دانشگاه آزاد و دبیر این هیئت و با تصویب هیئت مؤسسه به عضویت هیئت امنای دانشگاه درآمد  بود.

میرزاده در ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ با رأی شش تن از هیئت امنای دانشگاه آزاد از جمله مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام سیدحسن خمینی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، جعفر توفیقی، حمید میرزاده و بهمن یزدی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شد و در ۲۸ آبان ۱۳۹۲ با رأی مثبت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسماً ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده گرفت.

علی‌محمد نوریان که اسفند ۱۳۹۳ با نظر اعضای هیئت موسس دانشگاه آزاد به عنوان دبیر این هیئت انتخاب شده بود دارای دکتری مهندسی برق به صورت مشترک از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ولز انگلستان است.

وی تاکنون مسئولیت‌هایی در معاونت وزارت راه، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هواشناسی و هوانوردی، قائم مقام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و ریاست هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور را برعهده داشته است.

انتهای پیام

نظر شما