شناسهٔ خبر: 19008291 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

مسابقات بین المللی قرآن بانوان انس عمومی با کلام وحی را افزایش می دهد

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام جمشیدی با تاکید بر لزوم پیشتازی ایران اسلامی در عمل و احترام به قرآن گفت: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان ضمن نمایش این پیشتازی، سبب به میدان آوردن و حضور اثرگذار دیگر بانوان در فعالیت های قرآنی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد خبری اولین مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود‌رضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران برگزاری این مسابقات برای اولین بار را وسیله‌ای برای نشان دادن چهره مناسب‌تری از پیروان اهل بیت(ع) به عموم مسلمانان جهان دانست و گفت: ما که اعتقاد داریم حقیقت معارف قرآن در دست اهل بیت(ع) است باید در عمل و احترام گذاشتن به قرآن از همه جلوتر باشیم و این پیشتازی حتی در ظواهر این توجه که قرائت، حفظ، تجوید و موارد دیگر است نیز باید بروز و ظهور داشته باشد.

وی با اشاره به جنبه بین المللی این مسابقات گفت: این مسابقات نشان می‌دهد که مردم ما و عموم مسلمانان ایرانی در چه درجه ای از توجه به قرآن و معارف قرآنی هستند، اگر چه این‌ها بخشی از حرکت قرآنی است که در حوزه‌های علمیه، ایران و بین مردم ما جریان و جایگاه دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قرآن را دارای تمام معارفی که برای زندگی انسان‌ها لازم است دانست و گفت: البته مفسر اصلی قرآن، اهل بیت (ع) هستند که این دو در کنار هم می‌توانند برای همه بشریت راهگشا باشند.

وی ادامه داد: بنابراین هر چه مردم بویژه خواهران را، با قرآن مأنوس و به کلام نورانی وحی نزدیک کنیم آن‌ها را به حقیقت و هویتی که مورد نظر اسلام ناب است، نزدیک‌تر کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام جمشیدی با اشاره به جایگاه ویژه‌ای که حاملان قرآن در روایات در دنیا و آخرت دارند، ابراز کرد: بخش زیادی از تشویق‌هایی که در روایات آمده به خاطر روح معانی ای است که قرآن مجید دارد لذا همه ما باید با قرآن انس بیشتری پیدا کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به برکات برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان تاکید کرد: مسابقات دو ویژگی دارد، یک ویژگی شناخت ظرفیت‌هایی است که استعداد حفظ، قرائت، تفسیر و تدبر در قرآن را دارند و این استعدادیابی، مقدمه تلاش بیشتر برای آشنایی و فراگیری معارف قرآنی در رتبه‌های بالاتر است.

وی دومین ویژگی برگزاری این مسابقات را تشویق رهروان طریق قرآنی دانست و گفت: این کار باعث تشویق حافظان، قراء، مفسران و همه کسانی است که به نحوی با قرآن مأنوس بوده یا خدمتگزار معارف قرآنی هستند.

حجت‌الاسلام جمشیدی در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت برگزاری این مسابقات تنها کسانی را که خدمتگزار این کتاب آسمانی هستند تشویق نمی کند بلکه ناظران این مسابقات نیز برای ورود به این عرصه علاقمند می‌شوند. یعنی ما هر چه بیشتر حافظان، قاریان، مفسران و دیگر خادمان قرآن را مورد احترام و تکریم ویژه قرار دهیم طبیعتاً انس عمومی و توجه به قرآن را بیشتر کرده‌ایم لذا برگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان جایگاهی والا دارد.

گفتنی است، اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خواهران از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگانی از 20 کشور در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

نظر شما