شناسهٔ خبر: 19006035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازنشستگان دولتی نباید در انتخابات هیات‌های ورزشی شرکت کنند

نمایندگی کردستان

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان از عدم حضور بازنشستگان دولت در انتخابات هیات‌های ورزشی استان در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی فتح الله زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازنشستگان دولت طبق نامه ارسالی از سازمان بازرسی کل کشور نمی‌توانند در انتخابات هیات‌های ورزشی شرکت کنند.

وی افزود: حضور کارکنان بازنشسته دولت اعم از لشگری و کشوری در مجامع انتخاباتی هیات‌های منع قانونی دارد و از تصدی روسای هیأت‌های ورزشی برای این افراد از اوایل سال جاری ممانعت خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان عنوان کرد: براساس نامه سازمان بازرسی کل کشور هرگونه به کارگیری افراد بازنشسته در تمام دستگاه‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و موسسات و شرکت‌های تابع و وابسته به آنها ممنوع است.

وی تصریح کرد: با ابلاغ اساسنامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و آئین نامه انتخابات هیات‌های ورزشی و تاکید ویژه وزارت ورزش و جوانان بر اجرایی کردن مکاتبات سازمان بازرسی کل کشور حضور کلیه افراد بازنشسته در مجامع انتخابات هیات‌های ورزشی استان در سال 96 مغایر با قوانین است.

فتح الله زاده ادامه داد: طبق نامه ارسالی جدید نامزدهای تصدی پست ریاست در هیات‌های سوارکاری، بوکس، جودو، اسکی و والیبال که در اواخر سال 95 ثبت نام کرده‌اند و روند کاری آن در سال 96 در دست اقدام بوده نمی‌توانند در انتخابات هیأت مذکور حضور داشته باشند.

وی به استثناء بودن این موضوع در شرایط خاص اشاره و خاطرنشان کرد: بازنشستگانی که دارای شرایط جانبازی و ایثارگری هستند  امکان ثبت نام را خواهند داشت و همچنین زمانی در چند دوره فراخوان تصدی روسای هیأت‌های ورزشی شرکت کرده‌اند و هیچ نامزد دیگری در آن هیأت ثبت نام و حضور نداشته است در این مورد نیز امکان حضور افراد بازنشسته فراهم می‌شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: شرایط برای انجام انتخابات 4 هیات ورزشی در اردیبهشت ماه جاری فراهم می‌باشد و هماهنگی‌های لازم با فدراسیون‌های مربوطه در جهت برگزاری آن صورت گرفته است.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما