شناسهٔ خبر: 19005446 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نسخه های الکترونیکی جایگزین دفترچه های تامین اجتماعی در بیمارستان های دولتی

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از اجرای طرحی خبر داد که براساس آن نسخه های الکترونیکی در سال 96 جایگزین دفترچه های درمانی این سازمان در همه بیمارستان های دانشگاهی و دولتی طرف قرارداد می شود .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمد علی همتی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح نخستین بار در سال 95 برای بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی با موفقیت اجرا شده است کاهش زمان انتظار برای ویزیت بیماران ، جلوگیری از مراجعات مکرر و غیرضروری و همچنین رضایت مندی بیمه شدگان برای دریافت داروهای خود را از مهمترین مزایای استفاده از نسخ الکترونیکی دانست .
وی با اشاره به اینکه این طرح قرار است ابتدا برای بیمارستان های طرف قرارداد در استان یزد اجرا شود ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال بخش قابل توجهی از بیمارستانهای دانشگاهی بدون دریافت دفترچه، بیمه شدگان تامین اجتماعی را ویزیت کنند .
همتی تاکید کرد : با استفاده از نسخ الکترونیک، خطاهای پزشکی که به دلیل دستخط پزشکان اتفاق می‌افتند به صفر می‌رسد و بیمار نیز در صف طولانی دریافت دارو قرار نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه دفترچه‌های درمانی درحال حاضر فقط در مراکز ملکی تأمین اجتماعی حذف شده است از بیمه شدگان تامین اجتماعی خواست تا زمانی که این طرح به طور کامل در همه مراکز طرف قرارداد و بیمارستان های دولتی اجرایی نشده است دفترچه های خود را به همراه داشته باشند .
همتی از اجرا شدن نظام ارجاع داخلی در سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود : این طرح قرار است امسال در تمام بیمارستان های ملکی این سازمان بصورت کامل عملیاتی شود تا از این طریق بیمه شدگان در قالب پرونده های الکترونیکی به مراکز درمانی مراجعه کنند .
وی با بیان اینکه هم اکنون این طرح در 10 استان کشور اجرایی شده است ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال 50 درصد مراجعات بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی براساس نظام ارجاع صورت گیرد .
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمه شدگان این سازمان در سال گذشته 150 میلیون نفر به مراکز ملکی و 300 میلیون نفر به مراکز طرف قرارداد در بخش سرپایی مراجعه کرده اند تعداد بیمه شدگانی را که در بخش بستری به مراکز ملکی مراجعه کرده اند نزدیک به یک میلیون نفر و در مراکز طرف قرارداد 3 و نیم میلیون برشمرد .
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی سیستم نگهداری و ذخیره اطلاعات رادیولوژی به صورت دیجیتالی است چرا که ورق‌های رادیولوژی به محیط زیست آسیب می‌زند.
همتی با بیان اینکه وزارت بهداشت 93 درصد بیمارستان‌های تامین اجتماعی را درجه یک و یا درجه عالی و فقط 7 درصد از مجموع این بیمارستان‌ها را درجه 2 ارزیابی کرده است
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت امسال را سال طرح مسائل مربوط به افسردگی نامگذاری کرده است به باور غلطی که در جامعه وجود دارد اشاره کرد و گفت : اینکه گفته می شود داروهای مربوط به افسردگی اعتیاداور است به هیچ وجه درست نیست و استفاده از انها در یک دوره زمانی هیچ مشکلی را برای بیماران ایجاد نخواهد کرد .

نظر شما