شناسهٔ خبر: 19004880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

طرفداران یک کاندیدا از تخریب نامزدهای دیگر پرهیز کنند

گروه سیاسی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به تبلیغات نامناسب و زودهنگام برخی از داوطلبان انتخابات شوراها، خواستار تبعیت تمام داوطلبان از تصمیم شورای نگهبان شد و از کاندیداها و طرفداران آن‌ها خواست، سایر نامزدهای تائید صلاحیت شده را تخریب نکنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، فتح الله حقیقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، سوم اردیبهشت در جلسه کمیسیون اقوام استان البرز که در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد، اظهارکرد: هر چقدر کار از انتقاد بگذرد و به تهدید و سیاه‌نمایی برسد، ضربه آن به نظام می‌خورد چراکه مسئولان باید امید را در جامعه ترویج دهند.
معاون استاندار البرز با اشاره به انتخابات پیش‌رو و نگاه دشمنان نسبت به آن، اضافه کرد: استبداد و استکبارجهانی دندان تیز کرده‌اند که به هر نحو ممکن جمهوری اسلامی را تضعیف کنند چراکه از مدت‌ها پیش جنگ نیابتی را آغاز کرده و سعی دارند به هر نحو ممکن در کشور ناامنی ایجاد کنند، ولی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.
وی گفت: استکبارجهانی جوانان تندرو را در قالب گروه داعش در منطقه تربیت و رها کرده و آن‌ها به اندازه‌ای بی‌احساس هستند که وحشیانه‌ترین اقدامات را در حق مردم بی‌گناه روا می‌دارند.
این مسئول بیان کرد: اکنون به دلیل ثبات و قدرت ایران، هرگونه تصمیم‌گیری مهمی در خصوص مسائل منطقه، بدون حضور جمهوری اسلامی محقق نمی‌شود.
حقیقی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) مبنی بر اینکه نظام و کشور در سایه وحدت پیروز شد، افزود: بر این اساس نظام در سایه وحدت می‌تواند پیروز بماند و تاکنون نیز از مشکلات عبور کرده است.
معاون استاندار البرز بابیان اینکه رمز پیروزی و دوام جمهوری اسلامی ایران وحدت در مصالح ملی است، خاطرنشان کرد: تمامی آحاد مردم در برابر این نظام مسئول هستند و مدیران و مسئولان نظام نیز وظیفه‌ای به مراتب سنگین‌تر دارند.
وی گفت: ضرورت دارد ابزار و بستر وحدت در جامعه ایجاد شود چراکه اگر مسئولان در این رابطه کوتاهی کنند نمی‌توان از مردم انتظار همراهی داشت.
این مسئول با اشاره به اینکه هدف اصلی انتخابات که مدنظر مقام معظم رهبری و بزرگان نظام است منحصر به شخص یا گروه خاصی نیست ادامه داد: هدف اصلی ایجاد وحدت، انسجام، اتحاد و حفظ منافع ملی است، زمانی که مشارکت و حضور مردم بیشتر باشد طبیعی است که افراد منتخب با قدرت و پشتوانه بیشتری می‌توانند مدیریت کنند.
حقیقی گفت: تمامی مسئولان در رده‌های مختلف موظف به ایجاد بستر اتحاد در جامعه هستند که شرایط برای مشارک عمومی فراهم شود و مقوم‌های وحدت، جلب اعتماد، مشارکت و رضایت محقق شود.
این مسئول با بیان اینکه وعده‌های انتخاباتی کاندیداها باید قانونی و منطقی باشد، اضافه کرد: برخی کاندیداها از خطوط قرمز نظام عبور کرده و شعارهایی غیرواقعی و دور از ذهن می‌دهند که اگر تحقق پیدا نکند مردم به نظام و مسئولان آن بدبین می‌شوند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است، گفت: بر این اساس باید علاوه بر حفظ آرا مردم تدابیر لازم برای ساماندهی محیط پیرامونی انتخابات نیز با ایجاد بستری امن فراهم شود تا مردم در شرایطی امن و عادلانه رای داده و فردی اصلح را انتخاب کنند.
حقیقی افزود: اگر بستر مشارکت گسترده فراهم شود به طور قطع انتخاب مردم درست بوده و افرادی لایق و ارزشمند انتخاب می‌شوند تا منشا خدماتی شایسته باشند.
معاون استاندار البرز با اشاره به اینکه لازمه اجرایی شدن مصوبات حضور مستمر و منظم مسئولان در جلسه است افزود: بر این اساس اشراف بیشتری روی برنامه‌ها و تصمیمات وجود خواهد داشت.
وی ادامه داد: با ادغام کمیسیون اقوام و ادیان استان امکان بررسی‌های جامع‌تری در این حوزه‌ها وجود خواهد داشت چراکه در بیشتر موارد اهداف مشترک بوده و می‌توان اقدامات بزرگی را پیگیری کرد.
حقیقی با بیان اینکه طی حضورم در استان چند اقدام بزرگ و اساسی پیگیری شد که نتایج مطلوبی نیز در برداشت گفت: در خصوص ادیان و اقوام ساکن در استان البرز باید اطلاعات کافی داشته و بر این اساس نقشه راه تدوین و تهیه شود.
وی با اشاره به لزوم احصا تهدیدات و مزایای حضور اقوام در استان البرز، گفت: این امر باید به صورت دقیق محقق شود تا طرحی جامع تدوین شده و بر این اساس نقاط ضعف را برطرف کرد و از ظرفیت‌ها بهره برد.

نظر شما