شناسهٔ خبر: 19004628 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

كشوری:

اهتمام ویژه‌ای به آموزش‌های قرآن در زندان‌های فارس صورت گیرد/ نقش بی‌بدیل حفظ قرآن در انسان‌سازی

گروه اجتماعی: معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس با اشاره به تربیت حافظان قرآن در میان مددجویان، بر این نكته تأكید كرد كه باید در بحث آموزش قرآن کریم و تدبر در آیات نورانی و حفظ و مفاهیم قرآن باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌ عبدالمجید كشوری، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس امروز، 3 اردیبهشت‌ماه در نشست توجیهی برنامه‌های اجرایی فرهنگی و تربیتی این مراكز در سال 96 گفت: مسئولیت اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها به عهده رئیس زندان است و باید با مدیریت و به‌کار گیری صحیح نیروی انسانی تحت امر، ایجاد تعامل لازم با نهادهای فرهنگی دولتی و مردمی شهرستان، استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران و جذب اعتبارات لازم و بستر اجرای دقیق برنامه‌ها را فراهم كند.

وی، یكی از مهم‌ترین اولویت‌ها را در برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها را اقامه نماز برشمرد و گفت: اقامه نماز از اولویت‌های اصلی برنامه‌های فرهنگی است و باید زمینه حضور حداکثری در نماز جماعت برای پرسنل اعم از کادر و وظیفه و زندانیان در دستور کار قرار گیرد.
كشوری اظهار كرد: در بحث آموزش قرآن کریم و تدبر در آیات نورانی و حفظ و مفاهیم قرآن باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم زیرا در زندان‌های ما افراد بی‌سوادی بوده‌اند که در حال حاضر با آموزش و اجرای برنامه‌های قرآنی، حافظ قرآن از بین آنان استخراج شده است و در علوم قرآنی دارای مهارت شده‌اند و این نتیجه تلاش و نگاه ویژه به حوزه انسانیت است که سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.
وی همچنین گفت: اخذ مجوز و توسعه فعالیت‌های هئیت محبان، اخذ مجوز تأسیس کانون فرهنگی و هنری مساجد و توسعه کتابخوانی در بین زندانیان باید رونق بیشتری داشته باشد و لازم است با ایجاد انگیزه بین زندانیان و به‌روزرسانی کتاب‌ها، زندانیان را به سمت کتابخوانی تشویق كنیم.

کشوری در پایان این نكته را یادآور شد كه مخاطب ما انسان است و نگاه ما باید انسانی باشد و این فکری است که همه انبیاء الهی، بشر را به سمت انسانیت و تکامل هدایت کرده‌اند و ما هم پیرو و ادامه دهنده راه پیامبران الهی باید باشیم زیرا با رفتار و حفظ کرامت انسانی زندانیان و تاثیر مثبت رفتار ما، زمینه بازگشت سعادتمندانه آنان به اجتماع فراهم می‌شود.

نظر شما