شناسهٔ خبر: 19003882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس هیئت والیبال خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با تسنیم:

حضور خراسان‌رضوی در لیگ برتر والیبال تا تیرماه امسال قطعی می‌شود

R41347/P41362/S6,1188/CT2

رئیس هیئت والیبال خراسان‌رضوی گفت: حضور خراسان رضوی در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور تا تیرماه امسال قطعی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدرضا حسین‌زاده مقدم در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان خراسان‌رضوی حضور یافت و اقدامات و برنامه‌های سال جاری این هیئت را تشریح کرد که مصاحبه انجام شده به شرح زیر است.

تسنیم: چه اقداماتی از روزهای ابتدایی که متصدی این سمت شده‌اید، انجام شده است؟

حسین‌زاده: در روزهای پایانی آذرماه سال 95 هیئت را تحویل گرفتیم و از روز نخست دی ماه سال گذشته کار خود را آغاز کردیم.

کار خود را با ساخت‌ زیرساخت‌ها در حوزه والیبال آغاز کردیم و در ابتدا باید کمیته‌ها را راه‌اندازی می‌کردیم که به همین دلیل نشست‌هایی را با متخصصین والبیال برگزار و خروجی این شد که افرادی از بدنه والیبال شناسایی و حدود 95 درصد از کمیته‌ها را شناسایی کرده و به آنها ابلاغیه زدیم.

حدود 70 جلسه با ارگان‌های مختلف از جمله بسیج، شهرداری، آموزش وپرورش و دانشگاه برگزار کردیم تا بتوانیم کارمان در جهت بهبود فعالیت استان و در یک راستا انجام دهیم. با بسیج همکاری خوبی داشته و در تابستان از امکانات آنها استفاده کرده و در قسمت‌های محروم شهر از مربیان هیئت استفاده خواهیم کرد و به آنها روش‌های روز دنیا را آموزش می‌دهیم.

سومین روزی که تصدی هیئت والیبال را برعهده داشتیم، برنامه استعدادیابی والیبال در کشور بود که یک‌روز قبل از این موضوع مطلع شدیم اما با این وجود اقدامات خوبی انجام شد و متولدین 83 و 84 استعدادیابی و برای آن‌ها شناسنامه‌ درست کردیم تا از آن‌ها برای سال‌های آتی استفاده کنیم تا مشکلی از نظر نیروی انسانی در سال‌های آینده نداشته باشیم.

در دی ماه درخواست نشست استعدادیابی والیبال تمامی استان‌ها در مشهد شد که این برنامه را در هتل ارس مشهد برگزار کردیم که در آن استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی در یک گروه برای استعدایابی قرار گرفتند. در این گروه نخستین نشست استعدادیابی را بین سه استان در اسفندماه برگزار و استعدادیابی را بین سه استان را انجام دادیم و  تفاهم‌نامه‌ای را امضا خواهیم کردیم تا در سه استان در قسمت آقایان و بانوان لیگ داشته باشیم.

تسنیم: آماری از نیروی انسانی این رشته در استان وجود دارد و اینکه چه تعداد ورزشکار در این حوزه فعالیت می‌کنند؟

حسین‌زاده: در بدو ورود متاسفانه اطلاعات و آماری از ورزشکاران، داوران، مربیان هیئت نداشتیم که به این منظور گروه آمار و انفورماتیک را تشکیل و تا پایان خرداد ماه سال جاری این آمار را تکمیل خواهیم کرد. شناسنامه‌ای برای هر فرد آماده می‌کنیم تا فعالیت انجام شده به صورت علمی انجام شود و بتوانیم براساس آن برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌های کوتاه‌مدت و چشم انداز را انجام دهیم.

تسنیم: عملکرد صورت گرفته از سوی شما چه تفاوتی نسبت هیئت قبلی داشته‌ و تمایزات را در صورت ممکن بفرمائید.

حسین‌زاده: در گذشته کمیته‌ها فردگرا بودند اما در حال حاضر به صورت شورایی این کار را انجام می‌دهیم و تمامی کمیته‌ها ما بحث شورایی را دارند. قبلاً کمیته یک نفر هم به آن صورتی که باید فعال نبوده و خود رئیس هیئت بیشتر تصمیمات را می‌گرفته و ان‌شاءالله حرکتی را با خردجمعی انجام خواهیم داد تا کم‌غلط و بی‌غلط باشد چراکه حرکات ما در هیئت اثرگذار است و می‌تواند به نسلی ضربه و نسلی سوخته شود.

تسنیم: چه برنامه‌ای برای والیبال شهرستان‌ها دارید؟

حسین‌زاده: برای این‌که تقویم و برنامه‌ای برای شهرستان‌ها برنامه‌ریزی کنیم نامه‌ای به شهرستان‌ها برای به‌دست آوردن اطلاعات آنها از جمله امکانات و نیروی انسانی زدیم که 60 درصد آن‌ها این اقدام را انجام داده‌اند. امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرستان‌ها را شناسایی می‌کنیم تا برنامه‌ریزی بهتری را انجام شود.

ما برنامه‌ریزی داریم تا به تمامی شهرستان‌ها برویم و به شهرستان  فیض‌آباد و مه‌ولات در سال گذشته رفتیم. در آنجا 16 تیم فعال در رده بانوان بود که این موضوع نشان از این دارد که اقبال مردم و به‌ویژه بانوان به این رشته زیاد و در اندازه رشته کشتی در استان است که این موضوع مسئولیت ما را سنگین می‌کند. شهرستان‌های ما در ارتباط با موضوع امکانات و ملزومات به دلیل اینکه به آنها رسیدگی نشده ضعیف هستند.

تسنیم: اقدامی برای برگزاری لیگ در استان انجام داده‌اید به‌ویژه اینکه در این لیگ شهرستان‌ها نیز بیشتر دیده شوند؟

حسین‌زاده: بحث لیگ استان را داشتیم و نامه‌ای به شهرستان‌ها زدیم و خوشبختانه بیش از 30 تیم اعلام آمادگی کردند و در مسابقات حضور یافتند. حدود 150 بازی در دور رفت و برگشت باید انجام شود که دور رفت مسابقات انجام شده و در این هفته دور برگشت رقابت‌ها آغاز می‌شود.

با صدا و سیما هماهنگی کردیم تا پخش این مسابقات را انجام دهند اما به دلیل هزینه‌ها و این موضوع که تیم‌های شهرستانی ما اسپانسر ندارند، این اقدام صورت نگرفت. این موضوع را پیگیر هستیم تا حداقل با جذب اسپانسر مسابقات پایانی این رقابت‌ها را برگزار کنیم.

تسنیم: چه اقداماتی در ارتباط با والیبال ساحلی انجام داده‌اید؟

حسین‌زاده: در ارتباط با موضوع ساحلی در مشهد چند نیروی خوب داریم که در سطح ایران مطرح هستند و به آن صورت زمین تخصصی نداریم، شهرداری زمین دارد که زمین‌های آنها ماسه بادی است که این زمین‌ها نیز مشکل دارد چرا که بعد از مدتی سفت می‌شود. ان‌شاءالله در مشهد در مکان‌هایی که مقدور است زمین‌های اختصاصی داشته باشیم و تاکنون کمیته ساحلی به اندازه‌ای که تا امروز از بدو تاسیس هیئت کار انجام نشده در همین مدت کوتاه اقدام صورت گرفته است.

تسنیم: امسال استان خراسان رضوی در لیگ برتر والیبال تیم‌داری می‌کند؟

حسین‌زاده: لیگ برتر ویترین کار است و شور نشاط در شهر را ایجاد می‌کند و انشاءالله یک تیم در لیگ برتر خواهیم داشت. دو تیم میزان و ثامن به دلیل یکسال عدم حضور امتیازشان حذف شده و به هیئت واگذار شده تمام توان خود را روی این موضوع گذاشتیم تا آن را تحقق بخشیم.

با پنج شرکت صنعتی تفاهم رسیدیم و در تلاش هستیم ورزش با صنعت ارتباط برقرار کند اما ورزش مثل کشورهای دنیا صنعت نیست. هیئت در اصل نباید به دنبال تیم‌داری باشد اما این موضوع دغدغه اصلی ماست که تا قبل از تیرماه تیم لیگ برتری معرفی کنیم. هیئت می‌تواند کارهای اولیه را انجام دهد اما در ادامه نیازمند اسپانسر هستیم و هزینه تیم‌داری زیاد است و هیئت از کارهای اصلی خود باز می‌ماند.

در شهرستان‌ها توپ و تور و حداقل امکانات را نداریم و هیئت بودجه‌ای ندارد و اداره‌کل به ما تاکنون پولی نداده است. ما محدودیت داریم و هر پولی را که به‌دست می‌آوریم باید با نظارت خرج کنیم و هرکاری که بخواهیم نمی‌توانیم سریع انجام دهیم و با چند نفر مذاکره کرده تا برای ما اسپانسر جذب کنند. 99 درصد در ارتبط با تیم‌داری مشکلی نداریم و در همین چند روز آینده اسپانسرها را معرفی خواهیم کرد.

تسنیم: برای سالن مهران مشهد با توجه به اینکه جزو سالن‌های قدیمی و خاطره انگیز مشهد و استان است برنامه‌ای دارید؟

حسین‌زاده: سالن مهران یکسری مشکلات قانونی دارد و یکسری بودجه‎ها را داریم که ابلاغ می‌شود و اداره‌کل تربیت‌بدنی استان قول‌هایی را به ما داده‌اند تا بازسازی مقدماتی صورت بگیرد این سالن تنها سالن استاندارد و تخصصی ما است و سالن بهشتی نیز وجود دارد اما این سالن چند منظوره و کف‌پوش آن مشکل دارد. ان‌شالله بتوانیم با همت مردم تا پایان این 4 سال یک دپارتمان برای والیبال استان بسازیم.

انتهای پیام/

نظر شما