شناسهٔ خبر: 19001954 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ریل گذاری خط آهن هرات و خواف متوقف شد

سخنگوی والی هرات توقف کار ریل گذاری این پروژه را تأیید کرد.

صاحب‌خبر -
ریل گذاری خط آهن هرات و خواف متوقف شد

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات دلیل توقف کار ریل گذاری خط آهن هرات و خواف را در فاز سوم، کشته شدن یک کارگر افغان در زمان کار روی این پروژه عنوان کرد.

این کارگر افغانستانی در مربوطات ولسوالی غوریان ولایت هرات در حال کار در فاز سوم از پروژه خط آهن هرات و خواف کشته شد.

فرهاد خاطر نشان ساخت که بررسی ها برای ادامه کار این پروژه در جریان است و به زودی کار ساخت فاز سوم آن از سر گرفته خواهد شد.

سخنگوی والی هرات در حالی از توقف این پروژه زیر بنایی در افغانستان سخن می گوید، که بستگان کارگر کشته شده، در هرات ضمن این که اظهار داشتند که از شرکت کارفرمای این پروژه به دلیل سهل انگاری به دادگاه های عدلی و قضایی شکایت کرده اند، مسئولان محلی را برای بازخواست شرکت کارفرما ناتوان می دانند.

ادعایی که سخنگوی والی هرات ضمن بی اساس خواندن آن، در رابطه می گوید؛ که پرونده به نهاد های عدلی و قضایی سپرده شده و در حال سپری کردن موارد قانونی خود است.

به گفته سخنگوی والی هرات دو تن در پیوند به این پرونده در حال حاضر توقیف هستند.

گفته شده که یک تن از افراد بازداشت شده، مهندس ایرانی ناظر بر کار پروژه می باشد.

از سویی دیگر مسئولان کنسولگری ایران در هرات، در گفتگو با شفقنا اظهار داشتند که مشکل توقف این پروژه بررسی شده و چندان جدی نیست، و به زودی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

خط آهن خواف و هرات در سه فاز به طول 138 کیلومتر ساخته خواهد شد.

 این پروژه با کمک دولت جمهوری اسلامی ساخته خواهد شد، اما به احتمال زیاد مشکلی که در حال حاضر در جریان کار فاز سوم آن رخ داده است که باعث توقف آن گردیده، بهره برداری از این خط آهن را به تعویق خواهد انداخت.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید


نظر شما