شناسهٔ خبر: 18997327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی:

اصالت دادن به ظرفیت های فرهنگی وهنری استان ها یک اصل است

بجنورد- مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بر اصالت دادن به ظرفیت های فرهنگ و هنری استان ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ محمد مهدی احمدی در جلسه واحد های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اعزام هنرمندان به هفته های فرهنگی و جشنواره های خارجی با استفاده از ظرفیت هنرمندان استان ها نوعی اصالت دادن به ظرفیت های هنرمندان استان است و برای آنها انگیزه ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اعزام هنرمندان خراسان شمالی در اولویت قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: برای شرکت در هفته های فرهنگی خارج از کشور تاکنون از ظرفیت هنرمندان ١٧ استان در ١٧ کشور استفاده شده است.

وی بر تشکیل جلسات مستمر واحدهای تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یکدیگر تاکید کرد و گفت: این نشست ها  مزیت هایی دارد که یکی ازمصادیق اقتصاد مقاومتی است.

احمدی، حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت های فرهنگی و هنری ادارات کل استان ها، نظارت بر حسن اجرا تفاهم نامه های منعقد شده فی ما بین ادارات کل و معاونین وزارت متبوع، توزیع اعتبارات استانی، تدوین آیین نامه هفته های فرهنگی استانی و بین المللی و تهیه گزارش از وضعیت فرهنگی استان ها و تحلیل میزان موفقیت آنان و بانک اطلاعات را  از اهم وظایف  اداره کل امور استان های وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی برشمرد.

بهره مندی از ظرفیت اهالی هنر و مردم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه بر استفاده از ظرفیت های اهالی هنر و مردم در راستای توسعه فرهنگی تاکید کرد.

سید هادی حسینی به زیرمجموعه های تابعه این وزارت خانه اشاره کرد و گفت: این مهم ظرفیت خوبی است و همه ابزار و اسباب تبلیغ برای نظام جمهوری اسلامی در این حوزه فراهم است.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید وارد سیاست شود، اظهار کرد: رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد زمینه ای آرام و آرمش بخش در کشور است.

حسینی تاکید کرد: می بایست در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  قرآن را سرلوحه تمام فعالیت های فرهنگی و هنری قرار دهیم و همه فعالیت ها باید نشات گرفته از مبانی قرآنی باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  بر تعامل و تبادل فرهنگی و استفاده از ظرفیت های دستگاه های مختلف  تاکید کرد و افزود:  موضوع فرهنگ و هم افزایی فرهنگی در خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.

حسینی بر ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس در استان، تقویت مراکز و موسسات فرهنگی و هنری، برگزاری هفته های فرهنگی، استفاده از ظرفیت اهالی هنر و مردم، تشویق هنرمندان فعال و استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی استان تاکید کرد.

وی به دو واژه اقتصاد فرهنگ و فرهنگ اقتصاد اشاره و واژه اقتصاد فرهنگ را مهم خواند و گفت: معتقدیم هر چیزی که کارکرد خودش را از دست بدهد از بین خواهد رفت.

حسینی تصریح کرد: باید همه فعالیت ها در فرهنگ  و ارشاد اسلامی  پیوست اقتصادی داشته باشد چرا که فرهنگ و فعالیت در این حوزه نیازمند سود آوری است. 

نظر شما