شناسهٔ خبر: 18997321 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نماهنگی برای کودکان سوری با صدای سامی یوسف

دفتر نمایندگی سازمان صداوسیما در لبنان و سوریه نماهنگ‌هایی ویژه موضوع "مظلومیت کودکان سوری و شیعه " تهیه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین سعید غفاری - مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما - با اعلام این خبر گفت: در یکی از دو نماهنگ ارائه شده، از ترانه‌ای به زبان انگلیسی و با صدای "سامی یوسف" استفاده شده که در کنار تصاویر تاثیرگذار از رنج کودکان سوری، با مظلومیت و تنهایی آنان همدلی شده است. مدت زمان این نماهنگ چهار دقیقه است.

به گفته وی، دیگر نماهنگ تهیه شده نیز بر اساس سرودی از هادی فاعور خواننده نوجوان سوریه‌ای است که مظلومیت و باورهای محکم شیعیان فوعه و کفریا را در مدت زمان تقریبی پنج دقیقه با موسیقی، اشعار و لحنی حماسی بازخوانی می‌کند.

غفاری همچنین با بیان آن که این نماهنگ‌ها به گوشه‌هایی از جنگ و بحران شش ساله سوریه می‌پردازند، اضافه کرد: تلاش شده است تا تنها بازتاب اندکی از رنج بزرگ حدود ۵۵ هزار کودک سوری کشته شده در جریان این بحران مقابل دیدگان جهانیان قرار داده شود؛ کودکانی که هر گاه استفاده‌ای رسانه‌ای، سیاسی و تبلیغاتی مورد نظر غرب بوده است، به صورت ابزاری مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

وی افزود: همان‌طور که در انتهای یکی از این نماهنگ‌ها نیز آورده‌ایم، کودکان سوریه سرنوشت عجیبی دارند. اگر قربانی حمله شیمیایی شوند، شاید صورت زیبایشان دنیا را تکان دهد، اما کودکان فوعه و کفریا نمی‌دانستند پس از مرگ‌، صورت‌های سوخته و تکه‌تکه شده‌شان برای کسی جذاب نیست.
فوعه (به عربی:الفوعة‌) شهرکی شیعه نشین در شمال سوریه است.
این شهرک در شمال شرق ادلب قرار دارد. بر طبق سرشماری سال ۲۰۰۴ این شهرک ۱۰۲۱۴ نفر جمعیت داشته است و بیشتر اهالی این شهرک را مسلمانان شیعه تشکیل می‌دهند. اهالی این شهرک از شیعیان آل زهره شهر حلب بوده‌اند که پس از کشتار شیعیان حلب به این مکان کوچ کردند. این شهرک پس از جنگ داخلی سوریه نزدیک به دو سال است که در محاصره نیروهای مخالف دولت قرار دارد.

دفتر نمایندگی صدا و سیما در لبنان و سوریه ضمن پوشش خبری نزدیک و مستمر وقایع سوریه بحران‌زده، با تولید نماهنگ‌ها و مستندهای متعدد، به تبیین آسیب‌های ناشی از آتش افروزی آمریکا و اذناب منطقه‌ای‌اش در سوریه می‌پردازد.

نظر شما