شناسهٔ خبر: 18997227 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری آئین بزرگداشت آیت‌الله نجفی اهری

گروه اجتماعی: آیین نکوداشت عالم ربانی حضرت آیت‌الله شیخ حسین نجفی اهری همزمان با روز دوم اردیبهشت‌ماه که روز شهرستان اهر نام‌گذاری شده برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیین نکوداشت عالم ربانی آیت‌الله شیخ حسین نجفی اهری همزمان با روز دوم اردیبهشت‌ماه که روز شهرستان اهر نام‌گذاری شده در مجتمع فرهنگی و هنری اهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در این مراسم، ارسباران را مهد علم و فرهنگ با سابقه طولانی چند صد ساله عنوان کرد.
وی، حوزه فرهنگی تاریخی شهرستان اهر را یکی از حوزه‌های غنی با وجود انسان‌های فرهیخته در طول تاریخ برشمرد و گفت: باید با تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی و مسئولان ذیربط بدر معرفی فعالان علمی، فرهنگی و دینی تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام، زنده نگهداشتن یاد و نام عالمان بزرگ دینی را یک اقدام ارزشی و پاسداشت انسان‌های وارسته و با فضیلت و معرفی آن‌ها به نسل جوان را بسیار مهم دانست و افزود: زنده نگهداشتن یاد و نام عالم ربانی حضرت آیت اله شیخ حسین نجفی اهری که از مبارزان انقلابی و از یاران صدیق حضرت امام در دهه چهل بودند، بسیار با ارزش می باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، برگزاری اینگونه مراسم و برنامه‌های فرهنگی را برای معرفی عالمان و نخبگان این شهرستان بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این شهرستان دارای ده‌ها عالم بزرگ و دانشمند بودند که بزرگداشت هرکدام از آن‌ها باعث بازخوانی و بازشناسی این شهرستان خواهد بود.
سیدمحمدعابدی، فرماندار اهر، در این مراسم برگزاری آیین‌های نکوداشت عالمان و اندیشمندان منطقه ارسباران را فرصتی برای شناساندن پیشینه غنی فرهنگی و دینی این منطقه عنوان کرد.  
وی، علما و دانشمندان دینی را منشاء خیر و برکت در جامعه برشمرد و افزود: عالمان دینی چراغ راه و شاخص جامعه انقلابی و دینی بوده و آیت الله نجفی اهری نیز از عالمان برجسته دینی استان و منطقه بودند و در طول عمر پربرکت خود در تربیت شاگردان دینی و تقویت و توسعه علوم دینی و حوزه علمیه شهرستان نقش بی بدیل داشتند.  
وی، افزود: نقش عالمان دینی در بیداری اسلامی، روشنگری افکار عمومی، آگاهی دینی مردم و راهبری جامعه بسیار مهم می‌باشد.  

نظر شما