شناسهٔ خبر: 18997049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نگرانی سازمان ملل از احتمال وقوع جنگ هسته ای

احتمال استفاده از سلاح اتمی 26 سال پس از فروپاشی شوروی به بالاترین میزان رسیده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، موسسه مطالعات خلع سلاح  سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: بعد از گذشت 26 سال از جنگ سرد، احتمال رویداد انفجار هسته ای  اتفاقی یا عمدی،به بالاترین حد رسیده است.
بر اساس این گزارش آمریکا، روسیه، چین ،فرانسه، هند، پاکستان، کره شمالی و رژیم صهیونیستی با داشتن بیش از 15 هزار سلاح اتمی دنیا را " پر از احتمال فاجعه بار"کرده اند.
موسسه مطالعات خلع سلاح سازمان ملل تاکید کرده: آمریکا باهزینه بسیار سنگین نوسازی تسلیحات اتمی مستقر در هوا، زمین و دریا را آغاز کرده است.
در این گزارش به تنشهای اخیر در شبه جزیره کره و اقدامات تحریک آمیز آمریکا در این منطقه هم اشاره شده است. 
محققان بر این باورند که یکی از عوامل تهدید کننده امنیت جهانی روابط کنونی آمریکا و روسیه با یکدیگر می باشد.
این مقاله در ادامه می افزاید: 'بازگشت تقابل مشابه با دوره جنگ سرد مانع از همکاری های بین المللی و اعتماد سازی می شود'.
در ادامه این گزارش آمده است: در کنار روابط سختی که آمریکا با کشور روسیه داشته است مرکز تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل متحد به تنش های اخیر در در شبه جزیره کره نیز اشاره دارد
کاخ سفید اخیرا اعلام کرده است که تهدید ' مساله کره شمالی' را بدون حمایت بین المللی و یا با حضور آن ها، با ارسال ناو جنگی کارل وینسون به این منطقه حل خواهد کرد.
این اقدام باعث شده که پیونگ یانگ در پاسخ به این اقدام آمریکا قول دهد تا به مقابله با هر گونه دخالتی با هر ابزاری حتی با سلاح هسته ای بپردازد.
در این گزارش مطلبی در خصوص این که با کم کردن تجهیزات اتمی آمریکا می توان به راه حلی در زمینه تنش های اتمی دست یافت، اشاره نشده است.  

نظر شما