شناسهٔ خبر: 18996949 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رنکینگ خود را به زیر 100 دنیا می رسانم

ملی پوش اسکواش گفت: هدفم این است که تا پایان امسال رنکینگ خود در رده بزرگسالان را به زیر عدد 100 دنیا برسانم.

صاحب‌خبر -
رنکینگ خود را به زیر 100 دنیا می رسانم سجاد زارعیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: اولین دوره مسابقات بین المللی جام خلیج فارس( 5 هزار دلاری ) در ایران برگزار شد و بازیکنانی از کشورهای انگلستان، هنگ کنگ، پاکستان، عراق و مالزی در این مسابقات حضور داشتند و همین موضوع باعث شد تا سطح مسابقات در مقایسه با دوره های قبل بطور چشمگیری افزایش یابد و اسکواش بازان برای کسب موفقیت با یکدیگر رقابت تنگاتنگی داشته باشند. 

وی گفت: در بازی اول من مقابل بازیکن اول عراق قرار گرفتم و 3 بر یک او را شکست دادم. در مسابقه دوم مقابل حریفی از هنگ کنگ با نتیجه 3 بر 2 پیروز شدم و در بازی سوم به اسکواش باز پاکستانی که موفق به کسب عنوان قهرمانی در این رقابتها شد باختم.

زارعیان افزود: برگزاری این مسابقات در ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است و زمینه را برای رشد اسکواش ایران و کسب موفقیت بازیکنان فراهم می کند. در رده بزرگسالان رنکینگ من 250 دنیا بود که با حضور در این مسابقات و کسب مدال برنز در آن این رنک به زیر 200 رسید. 

وی گفت: طبق برنامه های از پیش تعیین شده تلاش خواهم کرد تا پایان امسال در رنکینگ رشد قابل توجهی داشته باشم و به زیر 100 برسم. هم اکنون برای مسابقات قهرمانی جهان که شهریور در فرانسه برگزار می شود خود را آماده می کنم. کار بسیار سختی پیش رو دارم ولی انگیزه ام بالاست و با توجه به این انگیزه با همه توان برای این رقابتها آماده می شوم تا نماینده شایسته ای برای کشورم باشم.

زارعیان افزود: با توجه به برنامه هایی که در چند سال اخیر اجرایی شده اسکواش ایران پیشرفت بسیار زیادی کرده است. هم اکنون کشورهایی مثل هنگ کنگ و پاکستان جزو تیم های برتر آسیا هستند و اگر امکانات مورد نیاز برای ما هم فراهم شود می توانیم رقابت تنگاتنگی با این کشورها داشته باشیم. ما برای کسب موفقیت نیازمند اردوهای طولانی مدت داخلی و خارجی هستیم تا بتوانیم آمادگی جسمانی خود را حفظ کنیم و به نتایج مورد نظر دست یابیم.

وی گفت: با توجه به اردوهای طولانی مدت زیادی که در تیم ملی جوانان داشتیم هم اکنون اسکواش در بخش جوانان خیلی بهتر از بخش بزرگسالان است. ما در بخش جوانان موفق به کسب 4 مدال برنز در آسیا شدیم و توانستیم برای اولین بار در جوانان جایگاه ششم جهان را از آن خود کنیم که کار بزرگی بود.

زارعیان افزود: همه این موفقیتها در نتیجه یک برنامه ریزی بلند مدت ایجاد شد. امیدوارم که در تیم ملی بزرگسالان هم این اتفاق بیفتد و ما شاهد درخشش اسکواش بازان بزرگسال ایران در رقابتهای بین المللی بهتر از گذشته باشیم.

 رقابت‌های بین‌المللی جایزه پنج هزار دلاری اسکواش جام خلیج فارس از 29 فروردین تا یک اردیبهشت  به میزبانی کیش برگزار شد.در این رقابتها طیب اسلم از پاکستان بر سکوی نخست ایستاد و سجاد زارعیان به مقام سوم دست یافت.

نظر شما