شناسهٔ خبر: 18996785 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

هشدار نماینده کنگره به ترامپ؛ لغو برجام عواقف وحشتناکی خواهد داشت

خبرگزاری میزان- یکی از نمایندگان کنگره در پی تکرار ادعاهای دونالد ترامپ مبنی بر لغو یا بازنگری توافق هسته‌ای نسبت به عواقب لغو برجام هشدار داد.

صاحب‌خبر -
ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، فایننشال تریبون نوشت: «آدام شیف» ضمن هشدار به دونالد ترامپ نست به پیامدهای لغو برجام مدعی شد: لغو برجام اشتباهی عظیم خواهد بود چرا که کنارگذاشتن برجام به ایران اجازه می‌دهد که هرچه سریعتر توسعه برنامه هسته‌ای خود را شتاب ببخشد.

دونالد ترامپ در روزهای اخیر بار دیگر تهدید کرد آمریکا در نظر دارد که توافق هسته‌ای با ایران را بازنگری کند و حتی احتمال لغو یک‌جانبه آن را رد نکرد.

وی ضمن وحشتناک خواندن برجام افزود که ایران به روح برجام پایبند نبوده‌است، این توافق‌ هسته‌ای نباید امضا می‌شد و هم‌اکنون ما با دقت جزئیات این توافق با ایران را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و در آینده‌ای نزدیک نظر نهایی دولت اعلام خواهد شد.

اظهارات دونالد ترامپ درحالی مطرح می‌شود که روز پنج‌شنبه وزارت خارجه آمریکا با ارسال نامه‌ای به کنگره اذعان کرده بود که ایران تاکنون به اجرای مفاد برجام پایبند بوده‌است.

پس از اظهارت دونالد ترامپ رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز اظهار کرد که در حال حاضر تیمی در شورای امنیت ملی در حال بررسی جزئیات توافق هسته‌ای با ایران است.

وی درباره بازبینی توافق هسته‌ای از سوی دولت جدید آمریکا تصریح کرد: این بازبینی بررسی خواهد کرد که آیا تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در راستای منافع ملی آمریکاست یا خیر.

«فایننشال‌ تریبون» در پایان می‌افزاید که کاملا آشکار است که دولت آمریکا در پی بهانه‌ای برای لغو توافق هسته‌ای با ایران است.

انتهای پیام/


نظر شما