شناسهٔ خبر: 18996752 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در دانمارک صورت می گیرد؛

گرم کردن منازل و تولید کود با پایگاه داده !

اپل قصد دارد پایگاه داده جدید خود را به گونه ای طراحی کند که گرمای آن برای گرم کردن منازل قابل استفاده بوده و حتی از آن بتوان به منظور تولید کود برای کشاورزان استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آی بی تایمز، پایگاه داده جدید اپل در کشور دانمارک احداث می شود و قرار است سازگاری کاملی با محیط زیست داشته باشد. برای تامین انرژی این پایگاه داده از ضایعات و زباله های بازیافت شده کشاورزی استفاده می شود.

گرمایی که از این طریق به دست می آید می تواند خانه های شهرک های اطراف محل تاسیس این پایگاه داده را گرم کند. اپل برای طراحی این پایگاه داده با دانشگاه Aarhus همکاری خواهد کرد. قرار است بخشی از زباله های باقیمانده هم تبدیل به کودغنی شده شود تا کشاورزان محلی از آنها در زمین های کشاورزی استفاده کنند.

تامین انرژی این پایگاه داده به طور کامل با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر دانمارک صورت می گیرد. کل ضایعات کشاورزی ارسالی برای این پایگاه داده از دستگاهی خاص عبور داده می شود تا گاز متان آن استخراج و برای تامین انرژی به کار گرفته شود.

پایگاه داده تازه اپل در دانمارک در زمینی به مساحت ۱۶۶ هزار متر مربع ساخته می شود و ارزش آن بعد از احداث بالغ بر یک میلیارد دلار خواهد بود. این بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در تاریخ کشور دانمارک محسوب می شود.

نظر شما