شناسهٔ خبر: 18995744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خبر داد:

انتخاب 85 معلم نمونه شهرستانی، استانی و کشوری در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: امسال 74 معلم نمونه شهرستانی، 10 معلم نمونه استانی و یک نمونه کشوری در استان انتخاب می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، عباس لامعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ، شب گذشته دوم اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان گفت: ۵۰ درصد هزینه‌های کتب این دانش آموزان توسط دولت و ۵۰ درصد نیز باید توسط دانش آموزان پرداخت شود .

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ گذر دانش‌آموزان دختر عشایر استان از مقطع ابتدایی به متوسطه ۷۸ درصد است، افزود: این رقم برای دانش‌آموزان پسر نیز ۸۴ درصد اعلام شده است.

لامعی به اجرای طرح هدایت تحصیلی در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته خراسان‌جنوبی نخستین استانی بود که برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد و این طرح در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برخی از والدین به اجرای این طرح اعتراض داشتند، بیان کرد: دلیل این اعتراضات گرایش بالای دانش‌آموزان به رشته‌های نظری به خصوص رشته تجربی بوده در حالی که ظرفیت استان محدود است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی افزود: خوشبختانه بعد از توجیه والدین حجم اعتراضات کاهش یافت به گونه‌ای که تعداد معترضین در پایان شهریورماه به ۱۰ نفر رسید.

لامعی با بیان اینکه امسال نیز ۱۱ هزار و ۲۳۶ دانش آموزش پایه نهم استان مشمول اجرای این طرح می‌شوند، بیان کرد: از این تعداد 5 هزار و ۶۱ نفر دختر بوده که یکی از بزرگترین مشکلات اجرای طرح نیز برای دانش آموزان دختر است.

وی به اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه طی هفته بزرگداشت مقام معلم در استان اشاره کرد و یادآور شد: تجلیل از معلمان نمونه استانی، شهرستانی و کشوری، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، مراسم سپاس معلم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی وعیادات از بیماران فرهنگی از جمله مهمترین برنامه‌های این هفته خواهد بود.


نظر شما