شناسهٔ خبر: 18995482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش ابتلا به تب «کریمه کنگو» در سیستان و بلوچستان

نمایندگی سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از افزایش مبتلایان به تب کریمه‌کنگو در 10 روز گذشته در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «میری» در جلسه ستاد سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان با اشاره به مشاهده شدن ابتلا به تب کریمه‌کنگو از 24 فروردین‌ماه امسال افزود: طی این مدت 17 نفر در سیستان و بلوچستان به تب کریمه‌کنگو مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: براساس آمارها موارد ابتلا به این بیماری رو به افزایش است که ضروریست مردم از شیوه‌های انتقال آن آگاهی داشته باشند.

میری گفت: بیشتر مبتلایان کارکنان کشتارگاه‌ها و صنف قصابان بوده و یا کسانی که به‌نحوی با خرد کردن و بسته‌بندی گوشت سروکار دارند.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلاء به تب کریمه کنگو رعایت موارد حفاظت بهداشت شخصی مانند استفاده از چکمه و دستکش هنگام رسیدگی به امور دام و رعایت نکات صحیح ذبح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: میزان مرگ و میر تب کریمه‌کنگو در دنیا 50 درصد است اما این میزان در سیستان و بلوچستان با توجه به مراقبت و پیشگیری‌های انجام شده هم‌چنین هوشیاری نظام سلامت 15 درصد است

در این جلسه «جمشید نژاد» معاون سیاسی استاندار هم، ضرورت بازدید، نظارت و نمونه‌گیری‌های مکرر، راه‌اندازی آزمایشگاه بیماری تب‌کنگو و افزایش اطلاعات عمومی را از مهم‌ترین اقدامات پیشگیری عنوان کرد.

«حسینی»، رئیس دامپزشکی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به این‌که همه کشتارگاه‌های استان از سیستم پیش سرد برخوردار هستند، گفت: در چند روز گذشته سیستم پیش سرد یکی از کشتارگاه‌های زاهدان خراب شده بود که هم‌اکنون دوباره فعال شده است.

وی افزود: گزش کنه، له کردن آن، تماس با گوشت آلوده به این ویروس و حتی تعرق و تنفس افراد مبتلا از راه‌های انتقال این بیماری است.

انتهای پیام

نظر شما